• En kvalitativ casestudie av sykepleierstudenters læringsmiljø i studenttett post på sykehus 

      Bøe, Siri Vestby (Master thesis, 2021)
      Bakgrunn: Kvalitetssikring av praksisstudiene har lenge vært en utfordring i sykepleierutdanningen. Dette skyldes blant annet at befolkningen blir eldre: flere har behov for helsetjenester og behovet for sykepleiere øker. ...
    • Simuleringstrening og praksis – sykepleierstudenters erfaringer 

      Floden, Øydis (Master thesis, 2018)
      Bakgrunn for studien: Simuleringstrening benyttes som pedagogisk læringsmetode i sykepleierutdanning. Flere studier viser at deltagelse i simuleringstrening er egnet for å utvikle ferdigheter hos sykepleierstudenter. Det ...
    • Sykepleierstudenter og læring i faget anatomi, fysiologi og biokjemi 

      Sæther, Henny Else Kjølstad (Master thesis, 2018)
      Sykepleierstudenter har vanskeligheter med å tilegne seg kunnskaper i de naturvitenskapelige fagene. Denne studien er en del av et større forskningsprosjekt ved OsloMet - storbyuniversitetet, som har som overordnet mål ...
    • Sykepleierstudenter, mestringstro og praksis 

      Pedersen, Elisabeth Kristine Schjelderup Sandum (Master thesis, 2019)
      Bakgrunn og formål: Praksis utgjør halvparten av grunnutdanningen i sykepleie. Formålet med oppgaven er å finne ut hvilke deler av praksis sykepleierstudenter er mest fornøyd med og hvordan praksisdelen av studiet påvirker ...