Blar i HV - Master i Atferdsvitenskap på emneord "Leseopplæring"
Viser treff 1-3 av 3
-
En gjennomgang av tradisjonelle - og atferdsanalytiske prosedyrer for leseopplæring (artikkel 1)
(MALKS;2012, Master thesis, 2012)Internasjonale undersøkelser som PISA og PIRLS viser at norske elever ikke holder et tilfredsstillende nivå i lesing i forhold til land det er naturlig å sammenligne med. I USA er krav om evidensbaserte metoder implementert ... -
Leseopplæring basert på matriser hos barn med norsk som andrespråk
(MALKS;2017, Master thesis, 2017)Evnen til å lære å lese ligger latent i oss alle, men enkelte har større utfordringer når det kommer til å lære og lese. Det kan være mange ulike grunner til dette. Hvilken metode som egner seg best til leseopplæring har ... -
Repetert lesing som metode for å øke flyt og forståelse: en gjennomgang av teorier og studier, artikkel 1. Repetert lesing som metode for å forbedre leseflyt for voksne innvandrere: En empirisk studie, artikkel 2
(MALKS;2013, Master thesis, 2013)Repeated reading is a method which has been well documented, and has been used for years in teaching children to read. It is not a learning to read method, but a supplement to learning to read. The background for this ...