• Verbal behavior and social media 

      Lillemoen, Maria (MALKS;2013, Master thesis, 2013)
      Social interaction is important for human beings and has been subject for research in different forms. Due to technological developments the last decade, social media have occurred and show social interaction in new forms. ...
    • Vil sannsynlighet for gevinst påvirke responsallokering i en virtuell spillsituasjon? 

      Liljedahl, Nikolai Grindevoll (MALKS;2021, Master thesis, 2021)
      Tidligere studier har vist til at betinget diskriminasjonstrening påvirker responsallokering under spilling på spillmaskiner. Resultatene fra tidligere studier har vist til ulik andel deltakere som endrer responsallokering, ...
    • Within-Subject Design in Reading Fluency Research = Bruk av N=1 design i leseflyt forskning: artikkel 1 

      Valdimarsdottir, Hildur (MALKS;2011, Master thesis, 2011)
      Fluency has become a popular topic in educational research in the last years. The reading fluency literature consists of many publications from both traditional educational research and from the practice of precision ...
    • Yrkesfaglig utdanning for ufaglærte arbeidstakere 

      Totland, Brynhild (MALKS;2013, Master thesis, 2013)
      The need for skilled manpower in the health and growth sector in Norway is large and expected to increase in future years. It is desirable that more unskilled workers take vocational training to meet the need for skilled ...
    • Åpent kontorlandskap - kun et onde? 

      Flatland, Helene (MALKS;2017, Master thesis, 2017)
      Overordnet stiller masteroppgaven spørsmålet om hvorvidt åpent kontorlandskap kun er et onde. Dette diskuteres i to artikler som har hatt som mål å diskutere fordeler og ulemper med åpent kontorlandskap på en nøytral måte. ...
    • Økonomiske insentiver betoner strategisk gjensidighet i et investeringsspill 

      Grongstad, Anne-Mette (MALKS;2018, Master thesis, 2018)
      “Other- regarding”- preferanse er nyttet i atferdsspill til å se på hvorfor vi velger å dele en andel av vår velferd, penger og informasjon. Ni team deltok i fire atferdsøkonomiske spill; fangens dilemma (FD), investeringsspill ...