Blar i LUI - Masteroppgaver på emneord "Tilrettelegging"
Viser treff 1-10 av 10
-
Digital kompetanse i skolen - Fra plan til digital praksis
(Master thesis, 2015)Studien tar for seg skolers tilrettelegging for digital praksis. Områder som blir problematisert- og studert i denne sammenheng er; skolers strategiske planarbeid for digital praksis ivaretakelse av lærerene digitale ... -
Elever i matematikkvansker
(Master thesis, 2022)Formålet med denne studien er å undersøke hvordan fire ungdomsskolelærere arbeider med å kartlegge og tilrettelegge for elever i matematikkvansker. På bakgrunn av dette har jeg valgt problemstillingen: Hvordan arbeider ... -
En kvalitativ studie om hørselshemmede elevers skolelivskvalitet og skolens rolle i deres vei mot voksenlivet
(Master thesis, 2021)Denne studien tar sikte på å undersøke unge voksne med milde til moderate hørselstap og deres refleksjoner om sin egen skolegang. Dette skal sees i lys av skolelivskvalitetsbegrepet og skolens rolle i forbindelse med ... -
Jenter med ADHD: En kvantitativ spørreundersøkelse om lærere i skolen sin praksis med tilrettelegging for jenter med ADHD på 1-7. trinn.
(Master thesis, 2022)Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) er en nevropsykologisk utviklingsforstyrrelse som innebærer betydelige vansker med hyperaktivitet, impulsivitet og oppmerksomhet (American Psychiatric Association, 2013, ... -
Konkurranse i kroppsøving - En kvalitativ studie av konkurranse i kroppsøving på barneskolen
(Master thesis, 2022)Denne studien tar for seg konkurranse i kroppsøving som tema, med retning mot barneskoler. Jeg har formulert en problemstilling som lyder slik: «Hvordan konkurranse fungerer i kroppsøving på barneskolen og om lærere merker ... -
Læreres arbeid gjennom tidlig innsats for elever med atferdsvansker på 1. til 4. årstrinn
(Master thesis, 2022)Prinsippet om tidlig innsats er nedfelt i opplæringslova og retter seg mot vansker i lesing, skriving og regning på 1.-4. trinn. I stortingsmeldingene har prinsippet et forebyggende og tilretteleggende perspektiv for både ... -
Læreres arbeid gjennom tidlig innsats for elever med atferdsvansker på 1. til 4. årstrinn
(Master thesis, 2022)Prinsippet om tidlig innsats er nedfelt i opplæringslova og retter seg mot vansker i lesing, skriving og regning på 1.-4. trinn. I stortingsmeldingene har prinsippet et forebyggende og tilretteleggende perspektiv for både ... -
«Og derfor tilrettelegger man jo, sant. Fordi at de skal mestre.» Jenter med ASF i den ordinære skolen – tilrettelegging og sosial deltakelse i gruppearbeid
(Master thesis, 2022)Temaet for denne studien er jenter med ASF i den ordinære barneskolen. Formålet med prosjektet er å få kunnskap om hvordan tilrettelegging for sosial deltakelse i gruppearbeid hos jenter med ASF kan bidra til mål om ... -
Tilpasset opplæring for elever som trenger ekstra tilrettelegging på helse- og oppvekstfag.
(MAYP;2017, Master thesis, 2017)Adapted education for pupils who need extra facilitation in health- and youth development programs. Adapted education for pupils who need extra facilitation in health and youth development programs (HO: helse- og oppvekstfag) ... -
Yrkesfaglæreres håndtering av elever med psykososiale vansker: En kvalitativ undersøkelse
(MAYP;2019, Master thesis, 2019)Hensikten med undersøkelsen i denne rapporten er å oppnå økt oppmerksomhet rundt yrkesfaglig opplæring av elever med psykososiale vansker. De fleste lærere - inkludert meg selv, møter elever med slike utfordringer. Men ...