Blar i LUI - Masteroppgaver på emneord "Anerkjennelse"
Viser treff 1-4 av 4
-
Det verste er ikke å bli utsatt for fysisk vold, men ikke å bli sett - En kvalitativ studie av fem læreres erfaringer med barn som utøver fysisk vold i barneskolen
(Master thesis, 2022)Med jevne mellomrom fremkommer det av mediebildet at lærere blir utsatt for vold på skolen. Formålet med denne kvalitative undersøkelsen er å øke kunnskap om og forståelse for læreres erfaringer i barneskolen. Jeg ønsker ... -
Erfaringer med «De Utrolige Årene» utviklet av Carolyn Webster-Stratton. En kvalitativ undersøkelse, med fenomenologisk inngang, av barnehagelæreres og styreres forståelse av ros, anerkjennelse og medvirkning i tilknytning til programmet «De Utrolige Årene» og et kritisk inspirert blikk på i hvilken grad «De Utrolige Årene» kan være med på å støtte opp om samfunnsmandatet / formålet og verdigrunnlaget i Rammeplan for barnehagen (2017)
(Master thesis, 2020)Studien undersøker, ved bruk av intervju som metode, fire barnehagelæreres og to styreres tanker om ros, anerkjennelse og medvirkning i tilknytning til skole-og barnehageprogrammet «De Utrolige Årene» som beskrevet i boken ... -
Feedback som verktøy for fremtidige yrkesutøvere
(MAYP;2014, Master thesis, 2014)Etter å ha lest Guro Øiestads bok om feedback har dette vært et tema som har opptatt oss begge, og som har dannet bakgrunn for og innfallsvinkel til vår masteroppgave. Vi ønsket å rette fokuset mot at ungdommer i ... -
Omsorg i barnehagen. En kvalitativ studie om omsorg i barnehagen i lys av intervjuer med foreldre og barnehagelærere på småbarnsavdelinger
(Master thesis, 2020)Tema for masteroppgaven er omsorg i barnehagen. Fokuset er rettet mot barn under tre år. Jeg undersøker hva omsorg i barnehagen kan være. Omsorg, lek og læring har vært sentralt for den nordiske barnehagetradisjonen gjennom ...