Browsing LUI - Masteroppgaver by Author "Skundberg, Øystein"
Now showing items 1-12 of 12
-
Eigenkjærleik- å gi seg sjølv verdi som menneske med kjærleik self love- to give worth to oneself as a human being with love
Dahl, Ida Tjessem (Master thesis, 2020)I denne masteren vil eg, ut i frå eit poststrukturalistisk blikk, prøve å skape meir liv rundt fenomenet eigenkjærleik. Eit omgrep eg tenkjer kan vere viktig i forhold til barn og unges psykiske helse. Eigenkjærleik, eit ... -
En kvalitativ studie av elevers opplevelse av kroppspress i kroppsøvingsfaget i den videregående skolen
Henriksen, Hege (Master thesis, 2020)The topic of this master thesis is negative body image and peer pressure connected to body image in physical education lessons. The data for this thesis is based on how six students in the Norwegian upper secondary school ... -
En kvalitativ studie om lesbiske, homofile og transpersoners opplevelser i kroppsøvingsfaget i den videregående skolen
Olsen, Anne Lise (Master thesis, 2020)Tema i denne masteroppgaven er lesbiske, homofile og transpersoners opplevelse av kroppsøvingsfaget. Nærmere bestemt hvilke tanker og refleksjoner to lesbiske, to homofile og to transpersoner i den videregående skolen ... -
"et skifte i tankegang". En kvalitativ undersøkelse om læreres opplevelse av Trygg av Natur sin etterutdanning og implementering av livsmestring i skolen
Dahlø, Pauline (Master thesis, 2023)«Folkehelse og livsmestring» er et av de tre tverrfaglige temaene i overordnet del av lærerplanen (Kunnskapsdepartementet, 2017). Det ideelle foretaket Trygg av Natur har som visjon at alle barn kan stå opp hver dag og ... -
Legitimering av barnehagepedagogiske diskurser. En diskursanalyse av Meld. St. 6 (2019-2020) Tett på – tidlig innsats og inkluderende fellesskap
Tjernshaugen, Kristin (Master thesis, 2021)Temaet for denne oppgaven er legitimeringsstrategier i barnehagepedagogiske diskurser i Meld. St. 6 (2019-2020) Tett på – tidlig innsats og inkluderende felleskap. Bakgrunnen for at jeg ønsket å analysere nettopp denne ... -
Læreres arbeid gjennom tidlig innsats for elever med atferdsvansker på 1. til 4. årstrinn
Smith, Celina Opland (Master thesis, 2022)Prinsippet om tidlig innsats er nedfelt i opplæringslova og retter seg mot vansker i lesing, skriving og regning på 1.-4. trinn. I stortingsmeldingene har prinsippet et forebyggende og tilretteleggende perspektiv for både ... -
Læreres arbeid gjennom tidlig innsats for elever med atferdsvansker på 1. til 4. årstrinn
Smith, Celina Opland; Wælgaard, Sixten Lindberg (Master thesis, 2022)Prinsippet om tidlig innsats er nedfelt i opplæringslova og retter seg mot vansker i lesing, skriving og regning på 1.-4. trinn. I stortingsmeldingene har prinsippet et forebyggende og tilretteleggende perspektiv for både ... -
Læreres holdninger til elever med særskilte behov
Blekken, Maja Arildsdatter (Master thesis, 2022)Dette masterprosjektet er siste del av det integrerte masterløpet for grunnskolelærerutdanningen 1-7 trinn ved OsloMet. Prosjektet er gjennomført i pedagogikkfordypningen spesialpedagogikk. Temaet for prosjektet er læreres ... -
Læreres holdninger til elever med særskilte behov
Blekken, Maja Arildsdatter (Master thesis, 2022)Dette masterprosjektet er siste del av det integrerte masterløpet for grunnskolelærerutdanningen 1-7 trinn ved OsloMet. Prosjektet er gjennomført i pedagogikkfordypningen spesialpedagogikk. Temaet for prosjektet er læreres ... -
Politisk påvirkning på barnehagefeltet. En kvalitativ studie om styrerrollen i spenningsfeltet mellom politikk og fag basert på intervjuer med styrere
Vintervoll, Margrethe (Master thesis, 2021)Mål: Temaet for denne masteroppgaven er politisk påvirkning på barnehagefeltet, og hvordan barnehagestyrerne opplever den politiske-byråkratiske interessen for feltet. Oppgaven tar utgangspunkt i Børhaug, Gotvassli og ... -
Selvreguleringsvansker og fysisk aktivitet - En kvalitativ studie om årsakssammenhenger mellom elevenes selvregulering og fysisk aktivitet i skolen
Tvete, Sara Delås (Master thesis, 2021)Masteroppgaven tar for seg problemstillingen rundt hvorvidt fysisk aktivitet kan ha en positiv innvirkning på barn med selvreguleringsvansker. Jeg ser også på hvilke andre goder fysisk aktivitet fører med seg gjennom ... -
Systemrettet arbeid i PP-tjenesten - En undersøkelse om PP-tjenesten sin arbeidspraksis i skolen
Trøftmoen, Hilde Martinsen (Master thesis, 2023)PP-tjenesten er en del av skolens pedagogiske og spesialpedagogiske støttesystem. Tjenestens mandat er todelt i henhold til opplæringsloven § 5-6. Den ene delen er systemrettet og innebærer arbeidet med kompetanseutvikling ...