Blar i SAM - Master i Journalistikk og mediefag på tittel
Viser treff 55-60 av 60
-
Uavhengige papirmagasiner i en digital verden - en casestudie av kvinnemagasinet ALTSÅ
(Master thesis, 2022)Hver gang en ny teknologi kommer, spås det død over papirmediene. Det er derfor interessant å undersøke hvordan man kan lykkes med et trykket papirmagasin i en stadig mer digitalisert verden. Ved å gjøre en casestudie av ... -
The Uneven Climate of Norwegian Climate Journalism: A study of the drivers in Norwegian climate journalism and its challenges, using quantitative programming methods and exploring interdisciplinarity
(Master thesis, 2023)This thesis has examined a dataset of Norwegian climate articles in an attempt at answering the research questions: What are the main drivers in Norwegian climate journalism, what challenges does this bring to light ... -
Ut av tausheten: En kvalitativ studie av overgrepsutsatte personers opplevelse av å gå ut i media.
(Master thesis, 2022)Denne oppgaven undersøker hvordan personer utsatt for seksuelle overgrep opplever deres møter med media. Den gjør dette ved tematisk analyse av kvalitativ data fra 13 semi-strukturerte dybdeintervjuer med overgrepsutsatte ... -
Vaktbikkje eller supporter? En studie av undersøkende sportsjournalistikk i norsk presse
(Master thesis, 2018)Temaet for denne studien er hvordan undersøkende sportsjournalistikk praktiseres i ulike deler av norsk presse, og hvordan den såkalte overgangssaken kan brukes som case for å beskrive den undersøkende sportsjournalistikken ... -
Vi må lyse opp gråsonen! Eksponeringsproblematikk i sportsjournalistikken
(Master thesis, 2021)Denne masteroppgaven vil gi et svar på følgende problemstilling: Hvordan kan eksponering innen sportsjournalistikk styres av journalister og redaksjoner i bruken av longformat? I mediebedrifter over hele verden er det et ... -
Å fortelle så folk leser - Reportasje med video og tekst
(Master thesis, 2016)De siste ti årene har reportasjer bestående av tekst og video blitt stadig vanligere hos nettavisene. Samtidig mangler mediebransjen kunnskap om hvordan tekst og video kan kombineres i disse reportasjene slik at begge deler ...