Show simple item record

dc.contributor.advisorQureshi, Muhammad Azeem
dc.contributor.authorSaldic, Jasmina
dc.contributor.authorVinæs, Julie
dc.date.accessioned2018-01-23T13:35:11Z
dc.date.available2018-01-23T13:35:11Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/5560
dc.descriptionMaster i økonomi og administrasjonen
dc.description.abstractWe have examined the effects of quarterly earnings announcements on stock returns, in the Nordic market. Our main objective, is to test market efficiency using the event study methodology. Earlier research has found evidence of drift in stock return, following earnings announcements. We therefore examine both the pre- and post-announcement period. Three different time-series models are used to capture the earnings surprise. The earnings are categorized into three categories; good news, bad news and no news. Our results show that the Nordic market reacts quickly to earnings announcement, and that earnings have information value. However, we find significant post-announcement drift for good news in the aggregated Nordic market, and for companies with low market capitalization. We also find significant reactions before the announcement of good news, both for the aggregated Nordic market and for each country, except Denmark.en
dc.description.abstractVi har undersøkt effektene av kvartalsvise resultatkunngjøringer på aksjeavkastninger, i det nordiske markedet. Vi tester markedseffisiens ved å bruke event-studie metodologi. Tidligere forskning har funnet bevis for drift i aksjeavkastninger, som følge av resultatkunngjøringer. Vi undersøker derfor både perioden før og etter annonseringen. Tre forskjellige tidsseriemodeller brukes til å fange opp den uventede resultatkunngjøringen. Resultatkunngjøringene er delt opp i tre kategorier; gode- , dårlige- og ingen nyheter. Våre resultater viser at det nordiske markedet reagerer raskt på resultatkunngjøringer, og at resultatkunngjøringer har informasjonsverdi. Vi finner signifikant PEAD for gode nyheter på det aggregerte nordiske markedet, og for selskaper med lav markedsverdi. Vi finner også signifikante reaksjoner før annonseringen av gode nyheter, både for det aggregerte nordiske markedet og for hvert enkelt land, unntatt Danmark.en
dc.language.isoenen
dc.publisherOslo and Akershus University Collegeen
dc.subjectEvent Studyen
dc.subjectEarnings Announcementsen
dc.titleEarnings announcements and stock market returns. An event study of the Nordic market.en
dc.title.alternativeen
dc.typeMaster thesisen
dc.description.versionpublishedVersionen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record