Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorVold, Tonje
dc.contributor.authorAase, Hilde
dc.date.accessioned2017-11-15T13:08:44Z
dc.date.available2017-11-15T13:08:44Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/5386
dc.descriptionMaster i bibliotek- og informasjonsvitenskapen
dc.description.abstractI denne oppgaven foretar jeg en analyse av Alison Bechdels tegneseriememoar Fun Home: A Family Tragicomic (2006), med fokus på hvordan verkets autentisitet formidles til leseren gjennom ulike strategier. Jeg ser også Fun Homes mottakelse i lys av utviklingen i det amerikanske tegneseriemarkedet fra 1930-tallet til i dag, og peker på de sentrale faktorene som har bidratt til at tegneseriemediet har fått økt legitimitet.en
dc.description.abstractIn this thesis I perform an analysis of Alison Bechdel’s graphic memoir Fun Home: A Family Tragicomic (2006), focusing on how the narrative’s authenticity is communicated to the reader through a range of strategies. I also consider the reception of Fun Home in the context of the development in the American comics market from the 1930s to present day, accentuationg the central factors that have contributed to the increased legitimacy of comics medium.en
dc.language.isonben
dc.publisherHøgskolen i Oslo og Akershusen
dc.subjectformidlingen
dc.subjecttegneserieen
dc.subjectAlison Bechdelen
dc.title“Honest to God, we had a painting of a cockatoo in the library” Autentiseringsstrategier i Alison Bechdels Fun Home: A Family Tragicomicen
dc.typeMaster thesisen
dc.description.versionacceptedVersionen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel