Show simple item record

dc.contributor.authorNordang, Gøril
dc.date.accessioned2010-11-09T12:56:21Z
dc.date.available2010-11-09T12:56:21Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationNordang, G. (2010). Formativ vurdering : et eksempel fra en sykepleierutdanning. Uniped, 33 (1), 37–48en_US
dc.identifier.issn1500-4538
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/509
dc.description.abstractI artikkelen gis det et eksempel på hvordan man kan anvende formativ vurdering i høyere utdanning. Hensikten med formativ vurdering er her å gi studenter tilbakemelding slik at det støtter den enkeltes læringsprosess. Dette krever at studenter har mulighet til å utvikle oppgaven videre og at de forstår de tilbakemeldingene de får. Studenter og veiledere gir tilbakemeldinger på oppgaver som er under bearbeiding. Oppgaver og tilbakemeldinger er tilgjengelig for alle studentene, slik at det utvikles eksempler på hva som anerkjennes innen faget. Studentene involveres også i vurderingsprosessen, ved at de må gi og motta medstudent responser.nob
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitets- og høgskolerådeten_US
dc.relation.ispartofseriesUniped;33 (1)
dc.subjectFormativ vurderingen_US
dc.subjectSykepleierutdanningen_US
dc.subjectLæringsprosesseren_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.subjectVDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Sykepleievitenskap: 808en_US
dc.titleFormativ vurdering : et eksempel fra en sykepleierutdanningen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record