• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for helsevitenskap (HV)
  • HV - Institutt for sykepleie og helsefremmende arbeid
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for helsevitenskap (HV)
  • HV - Institutt for sykepleie og helsefremmende arbeid
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Formativ vurdering : et eksempel fra en sykepleierutdanning

Nordang, Gøril
Journal article, Peer reviewed
Thumbnail
View/Open
533882.pdf (227.2Kb)
URI
https://hdl.handle.net/10642/509
Date
2010
Metadata
Show full item record
Collections
  • HV - Institutt for sykepleie og helsefremmende arbeid [1297]
Original version
Nordang, G. (2010). Formativ vurdering : et eksempel fra en sykepleierutdanning. Uniped, 33 (1), 37–48  
Abstract
I artikkelen gis det et eksempel på hvordan man kan anvende formativ

vurdering i høyere utdanning. Hensikten med formativ vurdering er her

å gi studenter tilbakemelding slik at det støtter den enkeltes læringsprosess.

Dette krever at studenter har mulighet til å utvikle oppgaven videre

og at de forstår de tilbakemeldingene de får. Studenter og veiledere gir

tilbakemeldinger på oppgaver som er under bearbeiding. Oppgaver og

tilbakemeldinger er tilgjengelig for alle studentene, slik at det utvikles

eksempler på hva som anerkjennes innen faget. Studentene involveres

også i vurderingsprosessen, ved at de må gi og motta medstudent

responser.
Publisher
Universitets- og høgskolerådet
Series
Uniped;33 (1)

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit