dc.contributor.author | Fougner, Marit | |
dc.date.accessioned | 2010-10-27T07:59:18Z | |
dc.date.available | 2010-10-27T07:59:18Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.citation | Fougner, M. (2010). Hva slags caseoppgaver inviterer til studentaktivitet og interaksjon? Nordisk tidsskrift for helseforskning, (1), 72-82 | en_US |
dc.identifier.issn | 1504-3614 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10642/469 | |
dc.description.abstract | Artikkelen omhandler bruk av ulike caseoppgaver som utgangspunktfor studentaktive
læringsformer. Caseoppgaver har vært relatert til fysioterapiteori, et av kjernefagene i andre
stlldieår. Artikkelen belyser hvilke oppgavetyper som er benyttet til å skrive seg inn på det
fysioterapifaglige territorium. I den sammenheng drøftes hvilke typer oppgaver som synes å gi
det beste grunnlaget for faglig diskusjon og klinisk resonnering. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Høgskolen i Bodø. Institutt for sykepleie og helsefag | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Nordisk tidsskrift for helseforskning;(1) | |
dc.subject | Caseoppgaver | en_US |
dc.subject | Klinisk resonnering | en_US |
dc.subject | Læringsformer | en_US |
dc.subject | VDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Fysioterapi: 807 | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.title | Hva slags caseoppgaver inviterer til studentaktivitet og interaksjon? | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |