Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSkrefsrud, Thor-Andreen_US
dc.contributor.authorØstberg, Sisselen_US
dc.date.accessioned2016-03-09T10:39:36Z
dc.date.available2016-03-09T10:39:36Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.citationSkrefsrud, T. A., & Østberg, S. (2015). Diversitet i lærerutdanningene-bidrag til en profesjonsorientert forståelse av fag og kunnskapsområder. Norsk pedagogisk tidsskrift, 99(03-04), 208-219.en_US
dc.identifier.issn0029-2052en_US
dc.identifier.otherFRIDAID 1258009en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/3125
dc.description.abstractArtikkelen drøfter forståelsen av lærerutdanningsfagene som profesjonsfag i en flerkulturell samfunnskontekst. Fokus for drøftingen er spenningen mellom fagenes egenart og fagenes flerkulturelle profil, belyst med bakgrunn i pro- fesjonsteori og funn fra et igangværende forskningsprosjekt innenfor Kompetanse for mangfold-satsingen; Diversitet i lærerutdanningene. I artikkelen utvikles argumentasjonen for en kontekstbasert forståelse, som ikke bare krever en tilpasning av enkeltelementer i fagene og kunnskapsom- rådene, men som tar til orde for en nytolkning av fagfor- ståelsen innenfor en utvidet kontekst for faglig og didaktisk refleksjon.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.subjectdiversitet i lærerutdanningeneen_US
dc.subjectprofesjonsorientert forståelseen_US
dc.subjectkunnskapsområderen_US
dc.subjectflerkulturell samfunnskonteksten_US
dc.titleDiversitet i lærerutdanningene. Bidrag til en profesjonsorientert forståelse av fag og kunnskapsområderen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel