Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHandal, Gunnaren_US
dc.contributor.authorLycke, Kirsten Hofgaarden_US
dc.contributor.authorLauvås, Peren_US
dc.date.accessioned2015-03-10T14:02:51Z
dc.date.available2015-03-10T14:02:51Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.citationHandal, G., Lycke, K. H., & Lauvaas, P. (2013). Strategier i forskningsveiledning? En analyse av veilederes tilbakemelding på tekst. Uniped, 36(4).en_US
dc.identifier.issn1893-8981en_US
dc.identifier.otherFRIDAID 1077463en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/2437
dc.description.abstractDenne artikkelen vil belyse spørsmålet om forskningsveiledere i høyere utdanning har noen strategier for sin veiledningsvirksomhet og hva som eventuelt kjennetegner slike strategier. Utgangspunktet ligger i analyse av innledninger til en veiledningssamtale som deltakere på kurs om forskningsveiledning har skrevet som ledd i kurset. Analysekategoriene er hentet fra tidligere forskning. Artikkelen viser, illustrert gjennom sitater fra materialet, hvordan veilederne uttrykker seg innen de ulike kategoriene som kan ses som strategiske elementer. Det blir gitt eksempler pa° hvordan veiledernes bruk av kategoriene kan sammenfattes til ulike overordnede strategier for forskningsveiledning. Til slutt drøftes hvordan slike strategier kan forstås som et uttrykk for veiledernes praksisteori for forskningsveiledning og sammenhengen mellom slike praksisteorier og sentrale trekk ved kulturen i høyere utdanning.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitets- og høgskolerådeten_US
dc.relation.ispartofseriesUniped;36(4)en_US
dc.subjectVeiledningen_US
dc.subjectStrategieren_US
dc.subjectForskningsveiledningen_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283en_US
dc.titleStrategier i forskningsveiledning? En analyse av veilederes tilbakemelding på teksten_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.description.versionUniped 2013. # 2013 Gunnar Handal et al. This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 3.0 Unported (CC BY 3.0) License (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.en_US
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.3402/uniped.v36i4.23140


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel