• Klasserommet som Agora – et reelt demokratisk rom? 

      Storsve, Kristine; Rasmussen, Bjørn K.; Gjærum, Rikke Gürgens (Peripeti - tidsskrift for dramaturgiske studier;Årg. 16 Nr. 30.7 (2019): Teatervitenskapelige forhandlinger – dokumentasjon, refleksjon og praksis, Journal article; Peer reviewed, 2019-12-02)
      I artikkelen undersøker vi hvorvidt en spesifikk dramapraksis kan bidra til å styrke klasserommets potensial som demokratisk arena. Diskusjonen knytter an til Rancières politiske estetikk, og begrepet om Agora i radikal ...
    • Musical Politics in the Cuban Police Order 

      Bøhler, Kjetil Klette; Klette Bøhler, Kjetil (Chapter; Peer reviewed, 2020-05)
      This chapter explores how Cuban popular dance music nurtures and contests revolutionary values in today’s Cuba.1 I focus on the performance and discursive construction of the song ‘Cubanos por el mundo’ by Interativo, one ...