Blar i ODA Open Digital Archive på forfatter "Kunnikoff, June Oline"
-
Formell kompetanse i kunst og håndverk - betydning, prioritering og konsekvenser
Kunnikoff, June Oline (Master thesis, 2015)I denne mastergradsavhandlingen rettes fokuset mot lærerens formelle fagkompetanse i faget Kunst og håndverk i grunnskolen. Statistikk viser at det er svært mange lærere som underviser uten formell fagkompetanse i faget ... -
Formell kompetanse i kunst og håndverk - betydning, prioritering og konsekvenser
Kunnikoff, June Oline (Master thesis, 2015)I denne mastergradsavhandlingen rettes fokuset mot lærerens formelle fagkompetanse i faget Kunst og håndverk i grunnskolen. Statistikk viser at det er svært mange lærere som underviser uten formell fagkompetanse i faget ... -
Smykke- og metallarbeid i valgfaget Design og redesign: I et bærekraftig perspektiv
Engeset, Silje Pedersen (MEST;2018, Master thesis, 2018)I denne mastergradsavhandlingen rettes fokuset på valgfaget Design og redesign på ungdomsskolen. Inspirasjonen til denne undersøkelsen har jeg funnet i mitt eget arbeid med smykkedesign, i kombinasjon med min undervisnin ... -
Tid til å lære, tid til å forstå: Om organisering av tid som faktor for progresjon og dybdelæring i Kunst og håndverk
Bondestad, Rita (MEST;2019, Master thesis, 2019)Avhandlingens problemområde tar for seg organisering av tid i skolefaget Kunst og håndverk i ungdomskolen. I lys av tidsbruk diskuteres også dybdelæring og progresjon som en påvirkelig faktor gjennom organisering av ... -
Undervisningsplanlegging i Kunst og håndverk: Blant lærere med ulik grad av formell kompetanse
Hagland, Cecilie (MEST;2020, Master thesis, 2020)Om lag halvparten av lærerne som underviser i Kunst og håndverk i grunnskolen mangler formell kompetanse i faget. For å få større innblikk i hvordan Kunst og håndverksfaget utøves i dagens situasjon, retter masterprosjektet ...