Blar i ODA Open Digital Archive på forfatter "Røkholt, Gro"
-
Helsepersonells erfaringer med å implementere kunnskapsbasert praksis på et sykehus i Norge
Røkholt, Gro; Davidsen, Liv-Signe; Johnsen, Heidi Ness; Hilli, Yvonne Elisabet (Journal article; Peer reviewed, 2017)Bakgrunn: Helsetjenester skal være kunnskapsbaserte, men å omsette forskningsfunn til klinisk praksis beskrives gjennomgående som komplekst og utfordrende. Studien som presenteres i denne artikkelen var første del av et ... -
Koronapandemiens påvirkning på studenter og ansatte ved høyere utdanning: Utfordringer knyttet til praksisstudier og digital undervisning
Bjørbu, Emilie Engan (MAPO;2021, Master thesis, 2021)Bakgrunn: Masteroppgaven undersøker hvordan koronapandemien har påvirket kvaliteten på praksisstudiene og undervisning i høyere utdanning det siste året. Hensikt: Forskningsartikkelens hensikt er å undersøke hvilke ... -
Studenterfaringer med veiledning og læring knyttet til deltagelse i et kvalitetsforbedringsprosjekt på sykehus med kunnskapsbasert praksis som arbeidsform, en beskrivende og utforskene studie.
Røkholt, Gro; Davidsen, Liv Signe; Johnsen, Heidi Ness; Dihle, Alfhild (Scandinavian Journal of Vocations in Development; Årg 16 Nr 1 (2020), Journal article; Peer reviewed, 2020-01-28)Studien viste at deltagelse i et kvalitetsforbedringsprosjekt på praksisstedet med kunnskapsbasert praksis som metode bidro til at studentene ble mer sidestilte og likeverdige med veilederne og tok en mer aktiv rolle i ... -
Sykepleielærere sine holdninger og kunnskapsbehov i kunnskapsbasert praksis
Utne, Inger; Leegaard, Marit; Røkholt, Gro (Nordisk tidsskrift for helseforskning;11(2), Journal article; Peer reviewed, 2015)Nursing educators’ attitudes and needs for knowledge in evidence-based practice It is required that faculty in nursing education prepares students to work evidence-based (EBP). The purposes of this study are to identify ... -
Å være veileder i "praksisvinden"-utfordringer og didaktiske implikasjoner for praksisveilederutdanningen
Tveiten, Sidsel; Røkholt, Gro (Peer reviewed; Journal article, 2023)Studien undersøker praksisveilederes utfordringer i veiledning av studenter i helse - og sosialfagutdanninger. Studien er en kvalitativ tekstanalyse. Datamaterialet er 72 eksamensbesvarelser fra praksisveiledere som ...