Blar i ODA Open Digital Archive på forfatter "Kaldahl, Anne-Grete"
-
The educational challenge of oracy - a rhetorical approach: Exploring and articulating the oracy construct in Norwegian schools
Kaldahl, Anne-Grete (OsloMet Avhandling 2020;Nr. 20, Doctoral thesis; Peer reviewed, 2020)The overarching research question of this extended abstract is: How is oracy (defined as speaking and listening competence) perceived in Norwegian schools? This extended abstract attempts to articulate and explore oracy ... -
Lærernes forståelse av klasseledelse i kroppsøving og teoretiske fag
Grimstad, Nicolay (Master thesis, 2023)Klasseledelse er en viktig del av læreryrket for å kunne fremme elevenes faglige og sosiale læring. Det finnes flere former for tilrettelegging, organisering og aktiviteter, slik at klasseledelse ikke bare blir ledelse av ... -
Lærerstudenters opplevelse av sammenheng mellom undervisning og praksis
Kaldahl, Anne-Grete; Johannessen, Baard; Skotheim, Torhild (Chapter, 2023) -
Refleksjonsøkter og trekantsamarbeid i «tur-retur»- praksis
Johannessen, Baard; Kaldahl, Anne-Grete; Skotheim, Torhild (Scandinavian Journal of Vocations in Development;Årg 3 (2018), Journal article; Peer reviewed, 2018-02-04)Målet med dette studiet er å finne en modell for praksis for grunnskolelærerstudenter som i større grad tetter gapet mellom teori og praksis. Refleksjonsseminar og tur –retur praksis ble prøvd ut, for å utdanne studenter ... -
Rhetoric, oracy and citizenship: Curricular innovations from Scotland, Slovenia and Norway
Holmes- Henderson, Dr. Arlene; Zmavc, Dr. Janja; Kaldahl, Anne-Grete (Peer reviewed; Journal article, 2022)This article positions rhetoric as a bridge between oracy and citizenship education. The first comparative curricular study of Scotland, Slovenia and Norway, it demonstrates shared policy aims and practical challenges in ...