Browsing ODA Open Digital Archive by Author "Mathiesen, Ilmi Gutzeit"
Now showing items 1-7 of 7
-
Den tause kunstformidlingen - En eksperimenterende utforskning av kunstformidlingens former
Foslie, Maria Bårdsdatter (Bachelor thesis, 2022)Kan eksperimenterende formidlingsgrep gjennom paratekster skape estetiske erfaringer med et konseptuelt kunstverk, og finnes det alternativer til den dialog og deltakerbaserte kunstformidlingen i museumsrommet? Denne ... -
Det syngende kameraet
Vida, Mária Magdolna (Bachelor thesis, 2022)Det syngende kameraet, mitt bachelorprosjekt, resulterte i en todelt avhandling. Det presenteres både i form av en akademisk oppgave og et praktisk-estetisk arbeid. I den akademiske teksten ønsket jeg å utforske og besvare ... -
Formidling av dataspill som kulturarv: En kulturpolitisk undersøkelse
Bergseth, Kaja Arielle Sommerstad; Mathiesen, Ilmi Gutzeit (Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven ble basert på en fremvekst av spesialmuseer fokusert på dataspill rundt i Europa nå i nyere tid. I Norge har vi ikke et museum dedikert til å formidle om spillkultur og historie, men det har blitt noen ... -
In the Footsteps of an Observer – Looking at Edvard Munch in Åsgårdstrand
Mathiesen, Ilmi Gutzeit (Nordic Journal of Art and Research (A & R);Volume 10, Nr 2 (2021), Peer reviewed; Journal article, 2021-05-10)This article presents an arts based approach to some of the motifs that Edvard Munch painted during his many stays in the Norwegian town of Åsgårdstrand. The author examines the relationship between Munch’s and her own ... -
Lærer, du må lære oss å tegne først: En undersøkelse om modellering som undervisningsmetode i tegning
Hansen, Bente Myhre (MEST;2022, Master thesis, 2022)Denne masteravhandlingen undersøker modellering som undervisningsmetode i tegneopplæring ved Grønland voksenopplæringssenter. Undersøkelsen er foretatt blant elever i fengselsundervisningen. Modelleringsmetodene som er ... -
Perlekjedet, Om smykker som stedsspesifikk kunst
Skorve, Rikke Lind (Bachelor thesis, 2022) -
Tid til å lære, tid til å forstå: Om organisering av tid som faktor for progresjon og dybdelæring i Kunst og håndverk
Bondestad, Rita (MEST;2019, Master thesis, 2019)Avhandlingens problemområde tar for seg organisering av tid i skolefaget Kunst og håndverk i ungdomskolen. I lys av tidsbruk diskuteres også dybdelæring og progresjon som en påvirkelig faktor gjennom organisering av ...