Browsing ODA Open Digital Archive by Author "Helleve, Mette Birgitte"
Now showing items 1-8 of 8
-
A Conceptualization of the Emotional Phase of Preservice Teachers’ Experiences as a Pedagogical Phenomenon
Helleve, Mette Birgitte (Journal of Teacher Education and Educators;Volume 11, Issue 2, Peer reviewed; Journal article, 2022)Even though being a teacher, in a broad sense involve emotions, emotions as a pedagogical concern are, to a limited extent, reflected in Norwegian teacher education. This also seems to be a tendency regarding international ... -
Det verste er ikke å bli utsatt for fysisk vold, men ikke å bli sett - En kvalitativ studie av fem læreres erfaringer med barn som utøver fysisk vold i barneskolen
Bui, Tuyet-Tram Michelle (Master thesis, 2022)Med jevne mellomrom fremkommer det av mediebildet at lærere blir utsatt for vold på skolen. Formålet med denne kvalitative undersøkelsen er å øke kunnskap om og forståelse for læreres erfaringer i barneskolen. Jeg ønsker ... -
En kvalitativ studie om læreres tanker og erfaringer rundt det forebyggende arbeidet med barn som utsettes for omsorgssvikt
Haugseth, Solveig (Master thesis, 2021)Denne masteroppgaven tar for seg en kvalitativ undersøkelse av læreres tanker og erfaringer rundt det forebyggende arbeidet med barn som blir utsatt for omsorgssvikt. Bakgrunnen for valg av tema handler om å kunne se nærmere ... -
Lærere i en digital skolehverdag: valg og begrunnelser knyttet til nettbrettbruk.
Kollerud, Joakim (Master thesis, 2021)Formålet med denne undersøkelsen har vært å finne ut hvilke valg lærere tar og hva slags begrunnelser som ligger bak valgene med tanke på bruk av digitale læringsverktøy. Oppgaven er avgrenset til bruk av nettbrett og ... -
Lærerstudenters emosjonelle erfaringer som pedagogisk fenomen
Helleve, Mette Birgitte (OsloMet Avhandling;2023 nr 32, Doctoral thesis, 2023)Målet for avhandlingen er å supplere den empiriske danningsforskningen med en teoriudviklende undersøkelse av lærerstudenters emosjonelle erfaringer. Hensikten er å fremskaffe kunnskap om lærerstudentenes emosjonelle ... -
Nurturing global consciousness through internationalization.
Helleve, Mette Birgitte (Nordic Journal ofComparative and International Education (NJCIE);Vol. 3 No. 4 (2019): General issue: Nordic Comparative and International Education Moving Forward, Peer reviewed; Journal article, 2019-12-11)The topic of this article is nurturing global consciousness through internationalization in teacher education. As a teacher educator, I have been supervising 29 student teachers in their three-month practice in Namibia and ... -
Stimulering av global bevissthet gjennom internasjonalisering
Helleve, Mette Birgitte (Journal article; Peer reviewed, 2017)The topic of this article is nurturing global consciousness through internationalization in teacher education. As a teacher educator, I have been supervising 29 student teachers in their three-month practice in Namibia and ... -
When anxiety matters as a condition of possibility: About student-teachers’ anxiety experiences towards becoming a teacher
Helleve, Mette Birgitte; Æsøy, Knut Ove (Encyclopaideia. Journal of phenomenology and education;Vol. 25, n.60 (2021), Peer reviewed; Journal article, 2021-08-05)The purpose of this study is to explore the emotional dimension of the student-teachers’ experiences, which is marked by anxiety. This study is based on a combination of a phenomenological informed theoretical framework ...