• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Faculty of Technology, Art and Design
    • TKD - Master Theses
    • TKD - Master i Estetiske fag
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Faculty of Technology, Art and Design
    • TKD - Master Theses
    • TKD - Master i Estetiske fag
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Ulike perspektiver på åndsverkloven : gråsonen mellom kopiering og nyskapelse i visuell kunst

    Thumbnail
    Abstract
    Gjennom denne masteroppgaven undersøkes gråsonene i åndsverklovens §4. Jeg ser på hvordan skoleverden, kunstverden og jussverden vurderer bruk av andres kunstverk for å skape egne sammensatte verk. For dette formålet drøfter jeg teorier på området og undersøker problematikken ved å intervjue representanter fra de nevnte fagfeltene. Hovedfokus er et fagdidaktisk perspektiv som problematiserer hvorvidt bevisstgjøring omkring denne problematikken vektlegges i disse ulike fagområdenes fagpraksis, samtidig som ny teknologisk utvikling endrer vilkårene i faget. Den teoretiske undersøkelsen blir visualisert og konkretisert gjennom kunstfaglig utviklingsarbeid, og er en viktig del av undersøkelsen. Arbeidet herfra benyttes som objekt for vurderinger i intervjusituasjonene, og for å problematisere eget uttrykk, originalitet, gråsoner, tolkning og etikk.
    URI
    http://hdl.handle.net/10642/1570
    Collections
    • TKD - Master i Estetiske fag [134]
    Date
    2012
    Author
    Bergman, Silje
    Show full item record
    Bergman_Silje.pdf (10.34Mb)

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc