Can a brief pretraining phase enhance children’s ability to answer “I don’t know” to unanswerable questions?
Abstract
Children are often asked questions in various situations. They might encounter questions to which they don't know the answer, and the only right response is to say, "I don't know." Children are proven to be suggestible and may provide answers to questions they don't know to avoid acknowledging that they don't know. This can lead to incorrect assumptions, particularly in legal investigations. A set of ground rules has been established for questioning children in interrogations, including instructing them to say "I don't know" if they don't know the answer. However, to follow this rule, children must understand what it means. This study aimed to determine whether a brief pretraining phase could improve the accuracy of children's "I don't know" responses. Twenty-four participants between 43 and 78 months old were randomly assigned to one of two groups: a pretraining group and a no-pretraining group. The study employed a between-subject design that compared the two groups. The analysis showed no significant differences between the groups. However, it did reveal that older children provided more accurate "I don't know" answers than younger children. From a behavior-analytic perspective, differences in learning history and current skills may contribute to older children's more extensive range of answering questions in different contexts, following rules, and problem-solving compared to younger children.
Barn blir stilt spørsmål i mange ulike sammenhenger. Mest sannsynlig vil de bli stilt spørsmål de ikke vet svaret på, der det eneste riktige svaret er "jeg vet ikke". Barn har vist seg å være svært påvirkbare og vil svare på spørsmål de ikke vet svaret på i stedet for å erkjenne at de ikke vet. Dette kan føre til at konklusjoner blir tatt på uriktig grunnlag, noe som kan være problematisk, spesielt i juridiske tilfeller. Det er etablert et sett med grunnregler for avhør av barn, dette inkluderer å fortelle dem at de må svare «jeg vet ikke» hvis de ikke vet svaret. For å følge en regel må man imidlertid forstå hva den betyr. Denne studien undersøkte om en kort fortreningsfase kan forbedre barns korrekte "jeg vet ikke" svar. Deltakerne var 24 barn mellom 43 og 78 måneder. Barna ble randomisert til to grupper: en fortreningsgruppe og en ikke-fortreningsgruppe. Det ble tatt i bruk et mellom-subjekt-design, der gruppene ble sammenlignet. Den statistiske analysen viste ingen signifikante forskjeller mellom gruppene. Den statistiske analysen avdekket imidlertid at de eldre barna ga mer korrekte «jeg vet ikke» svar enn yngre barn. Fra et atferdsanalytisk perspektiv kan forskjeller i læringshistorie og nåværende ferdigheter bidra til at eldre barn har et bredere repertoar med å svare på spørsmål i ulike sammenhenger, følge regler og problemløsning sammenlignet med yngre barn.