Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEldevik, Sigmund
dc.contributor.authorSkaret, Marit
dc.date.accessioned2022-02-28T12:11:07Z
dc.date.available2022-02-28T12:11:07Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2981693
dc.description.abstractPersonalopplæring kan bestå av mange komponenter, og det er i tråd med samfunnsutviklingen med en økende bruk av teknologi i denne opplæringen. Den første artikkelen er en litteraturgjennomgang om teknolog i personalopplæring i atferdsanalytiske prosedyrer der det kommer det frem at mange trenger feedback i tillegg til e-læringen for å oppnå høy behandlingsintegritet. Jeg har videre valgt å beskrive den mest utbredte prosedyren for personaloppæring atferdsanalytiske (ABA) prosedyrer som er Behavioral Skill Training (BST) Avslutningsvis skisseres noen muligheter for videre forskning Den andre artikkelen er en empirisk studie der det ble brukt ett multiple probe design over tre deltakere for å undersøke om pedagogisk personale i barnehager kunne lære seg å gjennomføre en Multiple Stimulus Without Replacement (MSWO) preferansekartlegging (i) gjennom å lese om metoden, (ii) gjennom ett interaktivt e-læringsprogram med tre moduler om MSWO (iii) skåre og tolke resultatene av egne innsamlede MSWO data. I etterkant av opplæring ble det undersøkt om deltakerne generaliserte MSWO ferdighetene til barn med autismespekterforstyrrelse (ASF). Denne opplæringspakken har lovende resultater.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherOsloMet - storbyuniversiteteten_US
dc.relation.ispartofseriesMALKS;2021
dc.titleBruk av teknologi ved personalopplæring i atferdsanalytiske prosedyrer: En litteraturgjennomgang og ett empirisk studie i barnehageren_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel