Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRee, Gunnar
dc.contributor.authorLindquist, Mariell
dc.date.accessioned2021-10-06T09:04:01Z
dc.date.available2021-10-06T09:04:01Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2788038
dc.description.abstractDenne artikkelen har tre hovedkapitler. Første kapittel starter med en kort beskrivelse av Prosocial som metode, med en gjennomgang av de tre vitenskapene metoden er forankret i: seleksjon på flere nivå (MLS), statsvitenskap, og kontekstuell atferdsvitenskap med hovedvekt på ACT. I det andre kapittelet rettes fokuset mot den ene vitenskapen: statsvitenskap og metodikkens åtte kjerneprinsipper for godt samarbeid. Kjerneprinsippene skal i denne artikkelen ses på fra et atferdsanalytisk ståsted med funksjonell analyse og praktiske eksempler. Det tredje kapittelet gjennomgår metodikken hos to uavhengige grupper. Workshopen ble holdt av meg og to medstudenter, alle med ulikt fokusområde. Hensikten med workshopen for denne artikkelen var å utprøve metoden i praksis og undersøke hvilke atferdskontingenser som ligger til grunn i de ulike prinsippene. En metodedel beskriver intervensjonen, mens en resultat- og diskusjonsdel knyttes opp til den funksjonelle analysen i kapittel 2.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherOsloMet - storbyuniversiteteten_US
dc.relation.ispartofseriesMALKS;2021
dc.subjectAtferdsendringen_US
dc.subjectPsykologisk fleksibiliteten_US
dc.subjectFunksjonell atferdsanalyseen_US
dc.subjectProsocialen_US
dc.titleProsocial og atferdsprinsipper - En teoretisk analyse med et praktisk eksempelen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel