Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorVandbakk, Monica
dc.contributor.authorDahl, Ole
dc.date.accessioned2021-05-06T13:31:22Z
dc.date.available2021-05-06T13:31:22Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2753992
dc.description.abstractGood Behavior Game ble utviklet på 60-tallet, av Barrish, Saunders og Montrose (1969) og står som en milepæl i utviklingen av klasseromsintervensjoner. Det er siden sekstitallet blitt utviklet flere ti-talls varianter av dette spillet med variasjoner som; inndeling i grupper i klasserommet, at hele klassen spiller sammen og andre varianter med fokus på å ta elevene i å fremvise ønsket atferd. I denne studien gjøres det en gjennomgang av forskning på ulike varianter av GBG gjennom det siste tiåret, hvilke kortsiktige og langsiktige effekter de har og hvordan de kan påvirke læreren. Videre foretas det en vurdering av hvordan slike intervensjoner kan få større innpass i den norske skolen ved å benytte atferdsprinsipper som ligger nærmest en pedagogisk tilnærming til praksis.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.ispartofseriesMALKS;2020
dc.subjectKlasseromsintervensjonen_US
dc.subjectKlasseledelseen_US
dc.subjectKontingensspesifiserende stimulien_US
dc.subjectAtferdsspesifikk rosen_US
dc.titleBruken av ulike klasseromsintervensjoner for en bedre klasseledelse: Gjennomgang av ulike klasseromsintervensjoner og forskning i perioden 2010 – 2020, ulike effekter som er påvist, samt hvordan de kan implementeres i skolenen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel