• Effekt- og følgeevaluering av Lindesneslosen 

      Bernstrøm, Vilde Hoff; Frøyland, Kjetil; Spjelkavik, Øystein (AFI FoU-resultat 2015, Report, 2015)
      Prosjektet har som sin viktigste målgruppe ungdom som står i fare for å falle ut av utdanning eller jobb, eller som kanskje allerede har gjort det. Prosjektet og dets samarbeidspartnere skal sørge for at ungdommen får ...
    • Effekt- og følgeevaluering av Lindesneslosen 

      Frøyland, Kjetil; Spjelkavik, Øystein (AFI FoU-resultat 2017:01, Research report, 2017)
      «Lindesneslosen» er et prosjekt (2014 – 2017) som prøver ut Supported Employment (SE) i skolen med ambisjon om å redusere unge menneskers utenforskap og frafall fra skole og arbeid i Lindesnes­regionen. Målgruppa er ungdom ...
    • Evaluering av forsøk med to-språklig undervisning 

      Finne, Joakim; Høydal, Øyunn Syrstad (AFI-rapport;2024:03, Report, 2024-01-19)
      Prosjektets hovedmål har vært å evaluere et forsøk med tospråklig undervisning i VG 1 på tre videregående skoler i Viken fylke. Dette er et tilbud der elevene får undervisning på engelsk i fag som samfunnsfag, naturfag og ...
    • Forsøk med NAV-veileder i videregående skole 

      Schafft, Angelika; Mamelund, Svenn-Erik (AFI-Rapport 2016:04, Report, 2016)
      «Forsøk med NAV-veileder i videregående skole» er et samarbeidsprosjekt mellom Arbeids- og velferdsdirektoratet og Utdanningsdirektoratet. Forsøket Steen, Arild Henriktet i 2013 i tre fylker og ble deretter trinnvis utvidet ...
    • Det gode skolebygg 

      Fosstenløkken, Siw M. (AFI Notat 2007:3, Research report, 2007)
      Denne rapporten bygger på litteraturgjennomgang og gir en kunnskapsoversikt på området Det Gode Skolebygg ved å sammenlikne nasjonale tverrfaglige prosjekt i Sverige, Danmark, USA og Australia. Rapporten vektlegger sentrale ...