• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for helsevitenskap (HV)
  • HV - Institutt for rehabiliteringsvitenskap og helseteknologi
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for helsevitenskap (HV)
  • HV - Institutt for rehabiliteringsvitenskap og helseteknologi
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Økt motivasjon for fysisk aktivitet blant personer med sykelig overvekt ett år etter deltakelse på lærings- og mestringskurs

Bjelland, Bente; Fagermoen, May Solveig; Lerdal, Anners; Bonsaksen, Tore
Journal article, Peer reviewed
Published version
Thumbnail
Åpne
Bjelland+et+al%2C+2019-L75023.pdf (2.043Mb)
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10642/7172
Utgivelsesdato
2019
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • HV - Institutt for rehabiliteringsvitenskap og helseteknologi [322]
Originalversjon
Bjelland, Fagermoen MS, Lerdal AL, Bonsaksen T. Økt motivasjon for fysisk aktivitet blant personer med sykelig overvekt ett år etter deltakelse på lærings- og mestringskurs. Ergoterapeuten. 2019;62(2):40-50  
Sammendrag
Aims: The study aimed to describe the participants with regards to their motivation for physical activity, and to examine associations between sociodemographic variables and motivation for physical activity at the beginning of a patient education course and at one-year follow-up.

Methods: The study had a longitudinal cohort design. Participants with morbid obesity attended a patient education course and comple­ted self-report questionnaires, including the Stages of Change-Exerci­se. The data were analyzed descriptively and with independent t-test, Chi Square test, Fisher's exact test, and logistic regression analysis.

Results: Data from 69 participants were analyzed. Of these, 42 (60.9 percent) reported sustained high or increased motivation for physical activity between the beginning of the patient education course and the one-year follow-up, whereas 27 (39.1 percent) reported continuing low or decreased motivation. Higher education reduced the odds of being physically active at the beginning of the course, whereas employment increased the odds of being physically active at one-year follow-up.

Conclusion: A majority of the participants showed a positive change in their motivation for physical activity, while a considerable minority remained physically inactive. Employment appears to be an important resource for promoting motivation for physical activity.
Utgiver
Norsk Ergoterapeutforbund
Serie
Ergoterapeuten;2-2019
Tidsskrift
Ergoterapeuten

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit