• Comparing a student active learning format to equivalence-based instruction 

      Augland, Hanne; Lian, Torunn; Arntzen, Erik (European Journal of Behavior Analysis (EJOBA);2020, Journal article; Peer reviewed, 2020)
      The present study compared the effectiveness of a student active learning format (SALF) to equivalence-based instruction (EBI), in teaching behavior analytic terms. The EBI condition included matching-to-sample, and SALF ...
    • Effects of a meaningful, a discriminative, and a meaningless stimulus on equivalence class formation 

      Fields, Lanny; Arntzen, Erik; Nartey, Richard K.; Eilifsen, Christoffer (Journal of the experimental analysis of behavior;97(2), Journal article; Peer reviewed, 2012)
      Thirty college students attempted to form three 3-node 5-member equivalence classes under the simultaneous protocol. After concurrent training of AB, BC, CD, and DE relations, all probes used to assess the emergence of ...
    • Studenten som forsker i utdanning og yrke: vitenskapelig tenkning og metodebruk 

      Arntzen, Erik; Tolsby, June (Læremidler for profesjonsutdanning;10/2010, Research report, 2010)
      Denne boken er en revisjon av førsteutgaven fra 2005. Følgende kapitler er revidert «Eksperimentell design, med spesiell vekt på ulike typer av N=1 design» av Erik Arntzen, «Vitenskapelig tenkemåte» av Else Askerøi, ...