Browsing HV - Institutt for atferdsvitenskap by Subject "Studenter"
Now showing items 1-3 of 3
-
Comparing a student active learning format to equivalence-based instruction
(European Journal of Behavior Analysis (EJOBA);2020, Journal article; Peer reviewed, 2020)The present study compared the effectiveness of a student active learning format (SALF) to equivalence-based instruction (EBI), in teaching behavior analytic terms. The EBI condition included matching-to-sample, and SALF ... -
Effects of a meaningful, a discriminative, and a meaningless stimulus on equivalence class formation
(Journal of the experimental analysis of behavior;97(2), Journal article; Peer reviewed, 2012)Thirty college students attempted to form three 3-node 5-member equivalence classes under the simultaneous protocol. After concurrent training of AB, BC, CD, and DE relations, all probes used to assess the emergence of ... -
Studenten som forsker i utdanning og yrke: vitenskapelig tenkning og metodebruk
(Læremidler for profesjonsutdanning;10/2010, Research report, 2010)Denne boken er en revisjon av førsteutgaven fra 2005. Følgende kapitler er revidert «Eksperimentell design, med spesiell vekt på ulike typer av N=1 design» av Erik Arntzen, «Vitenskapelig tenkemåte» av Else Askerøi, ...