Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorArntze, Erik
dc.contributor.authorNordenstam, Constanse
dc.date.accessioned2019-02-19T12:41:01Z
dc.date.available2019-02-19T12:41:01Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/6647
dc.descriptionMaster i læring i komplekse systemeren
dc.description.abstractDen første artikkel er en teoretisk artikkel som tar for seg kategorisering. Kategorisering sett i fra to vitenskapelige disipliner. En liten introduksjon om teoriene innenfor feltet kognitiv psykologi og begrepsdannelse innenfor atferdsanalyse. Det blir gjort en redegjørelse for prototypeteorien som er teori innenfor kognitiv psykologi, og stimulusekvivalens som er en retning innenfor atferdsanalyse. Den empiriske artikkelen tar videre for seg kategorisering og begrepsdannelse innenfor området stimulusekvivalens. Det har blitt utført ett studie der målet var å ekspandere en klasse på tre 5-medlemmers klasser med en ny stimulus i hver klasse. Det ble også utført sorteringstester i håp om at dette kunne demonstrere klasseekspansjon og dannelse av ekvivalensklasser.en
dc.language.isonben
dc.publisherOsloMet - storbyuniversitetet. Institutt for atferdsvitenskapen
dc.relation.ispartofseriesMALKS;2018
dc.subjectKognitiv psykologien
dc.subjectAtferdsanalyseen
dc.subjectPrototypeteorienen
dc.subjectStimulusekvivalensen
dc.subjectKategoriseringen
dc.subjectBegrepsdannelseen
dc.subjectBegreperen
dc.subjectAtferdsvitenskapen
dc.titleKategoriseringsmodeller innenfor to vitenskapelige disiplineren
dc.typeMaster thesisen
dc.description.versionpublishedVersionen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel