Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSigurjonsdottir, Sigridur
dc.contributor.authorNafstad, Sigrid
dc.date.accessioned2018-09-05T09:25:32Z
dc.date.available2018-09-05T09:25:32Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/6121
dc.descriptionMaster i læring i komplekse systemeren
dc.description.abstractDenne oppgaven er todelt og inneholder en teoretisk og en empirisk del. I den teoretiske delen presenteres forskning på kognitive biaser og praktisk bruk av atferdsvitenskapelige virkemidler innen ulike offentlige tjenester. Videre presenteres overføringspotensiale til digitaliseringen av offentlige tjenester i Norge, og en gjennomgang av en digitaliseringsprosess og hvilke atferdsvitenskapelige virkemidler som er tatt i bruk. I den empiriske delen presenteres et eksperiment der de ulike atferdsvitenskapelige virkemidler tas i bruk for å øke andelen pant som leveres inn på en høgskole. Eksperimentet førte til en 190% økning av innlevert pant.en
dc.language.isonben
dc.publisherOsloMet - storbyuniversitetet. Institutt for atferdsvitenskapen
dc.relation.ispartofseriesMALKS;2018
dc.subjectCognitive biasen
dc.subjectKognitive biaseren
dc.subjectAtferdsvitenskapen
dc.subjectDigitaliseringen
dc.subjectDigitizationen
dc.subjectDual process theoryen
dc.subjectValgen
dc.subjectChoiceen
dc.titleHva påvirker valgene våre? Verktøy og virkemidler for å forme valgsituasjoneren
dc.typeMaster thesisen
dc.description.versionpublishedVersionen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel