Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKværnes, Leifen_US
dc.date.accessioned2014-04-14T12:30:33Z
dc.date.available2014-04-14T12:30:33Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.citationKværnes, L. (2013). Utvikling av læreres undervisningspraksis i matematikk som en utforskende og reflekterende virksomhet. En teoretisk og empirisk grunnet drøfting. Acta Didactica Norge, 7(1), Art-7.en_US
dc.identifier.issn1504-9922en_US
dc.identifier.otherFRIDAID 1074176en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/1998
dc.description.abstractI artikkelen retter jeg søkelyset mot læreres utvikling av egen undervisningspraksis og lærerkompetanse i matematikk. Mitt utgangspunkt er å se lærerkompetanse som noe profesjons- og handlingsrettet og å se læreres utvikling av kompetansen som en utforskende og reflekterende virksomhet. Først i artikkelen vil jeg drøfte og gjøre rede for disse utgangspunktene med bakgrunn i styringsdokumenter for læreutdanningen og ut fra utvalgte teoretiske utgangspunkt. Empiriske vil jeg belyse og drøfte læreres forsøk på utvikling av egen undervisningspraksis, og fokus er her på hvordan de gjennom refleksjon og ved bruk av teoretisk og forskningsbasert kunnskap kan skape grunnlag for en slik utvikling.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherInstitutt for lærerutdanning og skoleforskning , Universitetet i Osloen_US
dc.relation.ispartofseriesActa Didactica Norge;7(1)en_US
dc.subjectLærerutdanningen_US
dc.subjectLærerkompetanseen_US
dc.subjectUndervisningspraksisen_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.subjectVDP::Matematikk og Naturvitenskap: 400::Matematikk: 410en_US
dc.titleUtvikling av læreres undervisningspraksis i matematikk som en utforskende og reflekterende virksomhet. En teoretisk og empirisk grunnet drøfting.en_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.identifier.doihttp://adno.no/index.php/adno/article/view/271


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel