Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMeyer, Mona Elisabethen_US
dc.date.accessioned2014-04-03T11:35:42Z
dc.date.available2014-04-03T11:35:42Z
dc.date.issued2014-02-21en_US
dc.identifier.citationMeyer, M. E. (2014). E-Læring som pedagogisk virkemiddel for innlæring av anatomi, fysiologi og biokjemi i sykepleierutdanningen. Uniped, 37(1).en_US
dc.identifier.issn1893-8981en_US
dc.identifier.otherFRIDAID 1067122en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/1953
dc.description.abstractUtgangspunktet for studien er at naturvitenskaplige fag, særlig anatomi, fysiologi og biokjemi (AFB), oppleves som vanskelig for sykepleierstudentene. Hensikten var å undersøke om læringsverktøyet e-læring, i form av nettester, kan være et effektivt virkemiddel til innlæring av og påvirke læringsutbyttet i AFB. Førsteårsstudentene i bachelorutdanningen i sykepleie ved Høgskolen i Akershus fikk et spørreskjema med 23 spørsmål som ble besvart anonymt. Resultatet av studentundersøkelsen viste at nettoppgavene ble mye brukt, og at studentene mente de ga et godt læringsutbytte. Nettoppgaver med umiddelbar feedback gir stor studentaktivitet og «time-on-task». Testene kan tette hullet mellom det studentene forventes å kunne og det de faktisk kan, og egner seg til faktafag som m å pugges og forstås. E-læring kan gi god hjelp til studenters strukturering av tid, læringsstrategier og selvregulering. Læringsutbyttet av nettester diskuteres i lys av nytten av umiddelbar feedback i et pedagogisk perspektiv.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitets- og høgskolerådeten_US
dc.relation.ispartofseriesUniped;37(1)en_US
dc.subjectSykepleiestudenteren_US
dc.subjectAnatomi, fysiologi og biokjemien_US
dc.subjectAFBen_US
dc.subjectE-læringen_US
dc.subjectFeedbacken_US
dc.subjectLæringsutbytteen_US
dc.titleE-læring som pedagogisk virkemiddel for innlæring av anatomi, fysiologi og biokjemi i sykepleierutdanningenen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.description.versionTidskriftet publiseres under en Creative Commons Attribution 4.0 International (CC-BY 4.0) Licenseen_US
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.3402/uniped.v37.22706


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel