• Å begynne på skolen 

      Brusdal, Ragnhild (Prosjektnotat 5-2005, Notat, 2005)
      Rapporten ser på skolestart for førsteklassingene, hva de får, hva det koster og hvem som betaler. Av særlig interesse er hvorvidt dette skaper økonomiske problemer i husholdet. I analysen er derfor husholdets økonomi ...
    • Barn som forbrukere av kommersielle nettsamfunn 

      Ånestad, Siv Elin; Brusdal, Ragnhild; Kjørstad, Ingrid (Oppdragsrapport 5-2010, Rapport, 2010)
      Barn blir forbrukere i kommersielle nettsamfunn hvor det tilrettelegges for at de kan kjøpe virtuelle varer og tjenester, og betale via for eksempel mobiltelefon. Utgangspunkt for dette prosjektet var uttrykk for bekymringer, ...
    • Boligalarm 

      Brusdal, Ragnhild (Prosjektnotat 5-2006, Notat, 2006)
      En relativt stor andel, 32 prosent, av husholdene har anskaffet seg boligalarm. Analysen viser at andelen med boligalarm øker med inntektens størrelse, med urbaniseringsgrad og videre at det er størst andel i hushold med ...
    • Evaluering av markedsføringsloven 

      Lavik, Randi; Brusdal, Ragnhild (Prosjektnotat 1-2011, Notat, 2011)
      Nummer: 1-2011 Tilknyttede prosjekter Evaluering telefonsalg
    • Evaluering av markedsføringsloven 

      randil; Brusdal, Ragnhild (Prosjektnotat 1-2011, Notat, 2011)
      Nummer: 1-2011 Tilknyttede prosjekter Evaluering telefonsalg
    • Evaluering av telefonsalg til private 

      Brusdal, Ragnhild; Lavik, Randi (Prosjektnotat 9-2012, Notat, 2012)
      Nummer: 9-2012 Tilknyttede prosjekter Evaluering telefonsalg
    • Evaluering av telefonsalg til private 

      Brusdal, Ragnhild; randil (Prosjektnotat 9-2012, Notat, 2012)
      Nummer: 9-2012 Tilknyttede prosjekter Evaluering telefonsalg
    • Gode intensjoner søker eierskap 

      Brusdal, Ragnhild; Borch, Anita (Rapporter 13-2010, Rapport, 2010)
      Retningslinjene for markedsføring mot barn og unge er løst forankret og trenger et klarere eierskap skal de fungere Tilknyttede prosjekter none
    • Gode intensjoner søker eierskap 

      Brusdal, Ragnhild; Borch, Anita (Rapporter 13-2010, Rapport, 2010)
      Retningslinjene for markedsføring mot barn og unge er løst forankret og trenger et klarere eierskap skal de fungere Tilknyttede prosjekter none
    • Husholdsøkonomi og likestilling 

      Brusdal, Ragnhild (Oppdragsrapport 6-2013, Rapport, 2013)
      Rapportens tema er husholdsøkonomi og likestilling. Diverse litteratur på feltet blir presentert, samt en del data fra norske hushold. I rapporten inngår et spørreskjema for en videre oppfølging av husholdsøkonomi og ...
    • Husholdsøkonomi og likestilling 

      Brusdal, Ragnhild (Oppdragsrapport 6-2013, Rapport, 2013)
      Rapportens tema er husholdsøkonomi og likestilling. Diverse litteratur på feltet blir presentert, samt en del data fra norske hushold. I rapporten inngår et spørreskjema for en videre oppfølging av husholdsøkonomi og ...
    • Hva bruker barn og unge penger på? 

      Brusdal, Ragnhild (Prosjektnotat 1-2001, Notat, 2001)
      Nummer: 1-2001
    • Hva bruker barn og unge penger på? 

      Brusdal, Ragnhild (Prosjektnotat 1-2001, Notat, 2001)
      Nummer: 1-2001
    • Hva er det rimelig å ha av forbruksvarer? 

      Brusdal, Ragnhild (Prosjektnotat 6-2007, Notat, 2007)
      Den overordnede problemstillingen er å se nærmere på hva standardpakken for en barnefamilie skal inneholde av varer og tjenester, og videre om alle barnefamilier ansees å ha samme behov. Utgangspunktet er 13 forskjellige ...
    • Hva er det rimelig å ha av forbruksvarer? 

      Brusdal, Ragnhild (Prosjektnotat 6-2007, Notat, 2007)
      Den overordnede problemstillingen er å se nærmere på hva standardpakken for en barnefamilie skal inneholde av varer og tjenester, og videre om alle barnefamilier ansees å ha samme behov. Utgangspunktet er 13 forskjellige ...
    • Hvordan opplever foreldre den kommersielle hverdagen? 

      Brusdal, Ragnhild (Arbeidsnotat 13-2000, Notat, 2000)
      Hvordan er det å vokse opp i dag? Og hvordan er det å være foreldre? Hvilke utfordringer og problemer står dagens foreldre overfor i en barndom og ungdomstid som ofte blir beskrevet som kommersiell, og hvor forbruk, moter ...
    • Identitetstyveri 

      Brusdal, Ragnhild; Lavik, Randi (Oppdragsrapport 6-2011, Rapport, 2011)
      I denne rapporten ser vi på utbredelse av identitetstyverier i Norge. 6,8 prosent av befolkningen på 18 år og eldre sier de er blitt utsatt for identitetstyveri en eller flere ganger. Vi har anslått dette til å utgjøre ca ...
    • Identitetstyveri 

      Brusdal, Ragnhild; randil (Oppdragsrapport 6-2011, Rapport, 2011)
      I denne rapporten ser vi på utbredelse av identitetstyverier i Norge. 6,8 prosent av befolkningen på 18 år og eldre sier de er blitt utsatt for identitetstyveri en eller flere ganger. Vi har anslått dette til å utgjøre ca ...
    • Identitetstyveri i tillitsfulle systemer 

      Brusdal, Ragnhild; Berg, Lisbet (Oppdragsrapport 2-2010, Rapport, 2010)
      Identitetstyveri – eller uautorisert tilegning og misbruk av en annens identitet - benyttes i ulike former for svindel og representerer i følge Datatilsynet (2009) en risiko for norske enkeltpersoner og bedrifter i form ...
    • Identitetstyveri i tillitsfulle systemer 

      Brusdal, Ragnhild; Berg, Lisbet (Oppdragsrapport 2-2010, Rapport, 2010)
      Identitetstyveri – eller uautorisert tilegning og misbruk av en annens identitet - benyttes i ulike former for svindel og representerer i følge Datatilsynet (2009) en risiko for norske enkeltpersoner og bedrifter i form ...