Blar i ODA Open Digital Archive på forfatter "Høium, Kari"
-
The effects of reflective counseling on learning outcomes for undergraduate students in social education
Høium, Kari; Klintwall, Lars; Lunde, Gerd Hilde (UNIPED;38(2), Journal article; Peer reviewed, 2015)Utdannings- og forskningsdepartementet fremhever evnen til refleksjon som en betydningsfull variabel for å kunne møte pasientenes behov for kvalitet og koordinerte tjenester. Det ble tilrettelagt for reflekterende ... -
Intercultural Blended Design Considerations: A Case Study of a Nordic-Baltic Course in Autism Intervention
Käck, Annika; Roll-Pettersson, Lise; Alai-Rosales, Shahla S; Høium, Kari; Männikkö-Barbutiu, Sirkku (Journal of Open, Distance and E-Learning;17(1), Journal article; Peer reviewed, 2014)Specialized educational programs previously unavailable to many students are now accessible to students spread throughout the world. In particular, this globalization presents new opportunities and challenges for ... -
Læring i praksis: tilrettelegging for å fremme refleksjonskompetanse og læringsutbytte hos studenter i praksis. Erfaringer fra en pilotstudie
Høium, Kari (Journal article, 2009)Studien belyser erfaringer med en tilpasset veiledningsmodell i gruppe, for å styrke profesjonell kompetanse hos vernepleiestudenter i praksis. Intervensjonen er gjennomført i forhold til 32 bachelorstudenter fra tre ulike ...