Blar i ODA Open Digital Archive på forfatter "Fallang, Bjørg"
-
Active Play in After-school Programmes: development of an intervention and description of a matched-pair cluster-randomised trial assessing physical activity play in after-school programmes
Riiser, Kirsti; Helseth, Sølvi; Ellingsen, Hanna; Fallang, Bjørg; Løndal, Knut (Journal article; Peer reviewed, 2017)Introduction Interventions delivered in after-school programmes (ASPs) have the potential to become a means of ensuring adequate physical activity among schoolchildren. This requires a motivational climate, allowing for ... -
Barn med cerebral parese og deltagelse i hverdagsaktiviteter - med oppmerksomheten rettet mot aktiviteter som krever bruk av hender. En kvalitativ studie.
Sandberg, Cathrine Utne (Master thesis, 2014)Background and Purpose: This is a qualitative study about children with cerebral palsy (CP) and their participation in everyday activities, with attention directed specifically against everyday activities that require the ... -
Familiesentrert målsetting og evaluering: Bruk av standardiserte og individualiserte instrumenter
Fallang, Bjørg; Øien, Ingvil; Østensjø, Sigrid (Fysioterapeuten;7, Journal article; Peer reviewed, 2012)Hensikt: Utforske hvordan kartlagte aktivitetsproblemer og funksjoner i individualiserte og standardiserte instrumenter reflekteres i foreldrevalgte mål. Sammenligne hvordan instrumentene fanger opp endring. Design og ... -
Food practices and risk constructions in Norwegian and French kindergartens
Greve, Anne; Garnier, Pascale; Ulvik, Oddbjørg Skjær; Øien, Ingvil; Chantseva, Victoria; Fallang, Bjørg; Gulbrandsen, Liv Mette; Rayna, Sylvie (European Early Childhood Education Research Journal;Volume 27, 2019 - Issue 4, Journal article; Peer reviewed, 2019-06-27)Food practices are culturally and historically situated, and so are conceptions of ‘risk’. Comparative studies of food practices can highlight these cultural norms and conceptions. In this article we will present results ... -
Kartlegging av spedbarns hverdagsaktiviteter og foreldrenes stellerutiner : et kvantitativt pilotprosjekt på fullbårne og premature barn
Møinichen, Unn Inger (Master thesis, 2011)Bakgrunn: Premature barn har større risiko for forsinket motorisk utvikling enn barn født til termin, noe som kan skyldes foreldrenes overbeskyttelse gjennom hverdagsaktiviteter. For å forbedre foreldreveiledningen i ... -
Pain in non-verbal children with severe multiple disabilities : a qualitative study of parents perceptions about pain in their non-verbal child with severe multiple disabilities and how pain affects activities of daily living in the family
Kleivene, Karen (Master thesis, 2010)Title: Pain in non-verbal children with severe multiple disabilities. A qualitative study of parents perceptions about pain in their non-verbal child with severe multiple disabilities, and how it affects activities of ... -
Tiltak for økt fysisk aktivitetsnivå i skolefritidsordninger: En forskningsoppsummering
Øygardslia, Helene (Master thesis, 2016)Bakgrunn: Å øke barns fysiske aktivitetsnivå er et satsningsområde i dagens folkehelsearbeid både nasjonalt og globalt, for å forebygge utvikling av livsstilssykdommer og fremme psykososial helse. Skolefritidsordninger har ...