Browsing ODA Open Digital Archive by Subject "Inkluderingskompetanse"
Now showing items 1-6 of 6
-
Arbeidsinkludering for høyt utdanna innvandrere: En kvalitativ studie om veilederes erfaringer med veiledning av høyt utdanna innvandrere
(Master thesis, 2021)Hensikten med denne masteroppgaven er å utforske arbeidsinkludering for innvandrere fra det globale sør med medbrakt høyere utdanning. NAV-veilederes erfaringer med veiledning av denne målgruppen er det som er i fokus. ... -
Arbeidsinkludering og mentor, delrapport 2
(AFI FoU-resultater;04, Research report, 2019-05)Prosjektet «Samarbeid om utvikling av inkluderingskompetanse i virksomhetene» er et treårig forsknings- og utviklingsprosjekt finansiert av FoU-midler fra NAV. Prosjektperioden er august 2016 til august 2019. Dette er den ... -
Fra rutinebasert til reflektert praksis
(AFI-rapport;2024:07, Report, 2024-04-04)Prosjektet «Inkluderingskompetanse som samskaping» (2020–2023) ble finansiert av FoU-midler fra NAV. Åtte NAV-kontor var involvert i å utvikle «hybridveilederpraksis» i skjæringspunktet mellom en tradisjonell tiltaksorientert ... -
Inkluderingskompetanse som samskaping - Underveisrapport
(AFI-notat;2022:01, Working paper, 2022-03-25)Prosjektet «Inkluderingskompetanse som samskaping» (2020–2023) er finansiert av NAV FoU. Forsknings- og utviklingsprosjektet har to overordnede mål: 1) Utvikle praksisnære læringsmodeller for utvikling av inkluderingskompetanse ... -
Utfordringer innen arbeidsinkluderingsfeltet
(Chapter; Peer reviewed, 2021)I kapitlet oppsummerer vi antologiens bidrag og argumenterer for at utviklingen i arbeidslivet vil skape utfordringer som vil kreve kontinuerlig fagutvikling på arbeidsinkluderingsfeltet. Inkluderingskompetanse må bli ... -
Veien fra ekskludering til inkludering: Sosialfaglige tilnærminger i NAV.
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven omhandler hvilke sosialfaglige tilnærminger som benyttes av NAV-veiledere i arbeidsrettet oppfølging av jobbkandidater. Hensikten med undersøkelsen var å skape kunnskap om hvilke sosialfaglige tilnærminger ...