Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorGustavsson, Ulrika
dc.contributor.authorNordstrøm, Josefine Gulbrandsen
dc.date.accessioned2017-06-29T09:50:40Z
dc.date.accessioned2020-08-25T20:32:21Z
dc.date.accessioned2021-04-29T11:13:46Z
dc.date.available2017-06-29T09:50:40Z
dc.date.available2020-08-25T20:32:21Z
dc.date.available2021-04-29T11:13:46Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/983
dc.descriptionBachelor i Sosialt arbeid
dc.description.abstractTemaet for denne oppgaven er sosialt arbeid i ungdomsskolen. Med tittelen «her, men ikke til stede» forsøker jeg å gi et bilde av at man kan være fysisk tilstede i situasjonen, men at man likevel ikke er der som følge av passivitet og tilbaketrekking. Man blir nærmest usynlig i både medelevenes og lærerens nærvær. Det er ofte en grunn til at man uttrykker seg på den måten man gjør. Selv om noen har det helt fint med å være stille og rolig, er det de som uttrykker seg på denne måten fordi det bunner i noe vondt, eller noe som ikke føles greit. Det finnes negative konsekvenser knyttet til det å trekke seg unna sosiale settinger. Ensomhet har en klar sammenheng med blant annet depresjon (Qualter 2009, 494). Elever som utvikler psykiske helseplager står i fare for å ikke få like mye ut av undervisningen som man ellers ville fått uten psykiske helseplager . Denne oppgaven vil handle om hvordan sosionomen kan bidra i skolen når det gjelder de innagerende elevenes psykososiale utvikling, som indirekte vil påvirke den faglige utviklingen.
dc.language.isonblanguage
dc.publisherHøgskolen i Oslo og Akershus
dc.subjectAtferd
dc.subjectPsykososial utvikling
dc.subjectUngdomsskole
dc.titleHer, men ikke til stede. Om sosionomens arbeid med psykososial utvikling hos ungdom med innagerende atferd i ungdomsskolen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel