Show simple item record

dc.contributor.authorBacke-Hansen, Elisabeth
dc.contributor.authorWalhovd, Kristine B.
dc.contributor.authorHuang, Lihong
dc.date.accessioned2020-11-06T14:16:01Z
dc.date.accessioned2021-04-30T07:30:30Z
dc.date.available2020-11-06T14:16:01Z
dc.date.available2021-04-30T07:30:30Z
dc.date.issued2014-03
dc.identifier.isbn978-82-7894-505-6
dc.identifier.issn1893-9503
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/6437
dc.description.abstractDenne kunnskapsoversikten er en oppdatering av en tilsvarende oversikt som ble gjennomført av NOVA i 2008 (Bakken, Borg, Hegna og Backe-Hansen, 2008). Den gangen var oppmerksomheten primært rettet mot skolens bidrag til kjønnsforskjeller i skoleprestasjoner, mens fokus i denne rapporten i større grad har vært rettet mot ulike forståelser av årsaker og hva som opprettholder de observerbare forskjellene. Det har også vært viktig å undersøke om det har skjedd endringer i kunnskapsgrunnlaget og forståelsen av kjønnsforskjeller i skoleprestasjoner i løpet av de årene som har gått. Rapporten har følgelig hatt tre problemstillinger: • Hva viser undersøkelser om kjønnsforskjeller i skoleprestasjoner? • Hva sier forskningen om årsaker til kjønnsforskjeller i skoleprestasjoner? • Hva gjøres for å motvirke kjønnsforskjeller i skoleprestasjoner, og har slike tiltak noen effekt?en
dc.language.isonben
dc.publisherNorsk institutt for forskning om oppvekst, velferd og aldring (NOVA), OsloMet – Oslo Metropolitan Universityen
dc.relation.ispartofseriesNOVA Rapport;2014:05
dc.subjectKjønnsforskjelleren
dc.subjectSkoleprestasjoneren
dc.titleKjønnsforskjeller i skoleprestasjoner. En kunnskapsoppsummeringen
dc.typeResearch reporten
fagarkivet.source.pagenumber155en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record