Show simple item record

dc.contributor.authorHagen, Aina Landsverk
dc.date.accessioned2020-08-20T07:24:53Z
dc.date.accessioned2021-04-30T08:35:27Z
dc.date.available2020-08-20T07:24:53Z
dc.date.available2021-04-30T08:35:27Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/6287
dc.description.abstractStedstilhørighet handler om å kunne eller ville identifisere seg med steder eller en gruppe knyttet til steder, og er sterkt knyttet til selvforståelse og velvære. God involvering av ungdom i kommunale utviklingsprosesser kan styrke stedstilhørighet gjennom mestring, læring, medbestemmelse, kvalitet og eierskap, men kan også være konfliktfylt. God involvering av ungdom kan påvirke fysisk utforming av steder og deres attraktivitet forutsatt at metoder, fagforståelser og organisatoriske strukturer utvikles. Det er få direkte effekter av lav eller dårlig involvering, annet enn medvirkningstretthet. Samtidig ser vi at utenforskap, utrygghet og fraflytting, samt manglende demokratiutvikling og folkehelse kan forsterkes ved lav involvering av ungdom.no_NB
dc.publisherOslo: Arbeidsforskningsinstituttet ved HiOA
dc.relation.ispartofseriesAFI FoU-resultat 2017:04
dc.subjectSted
dc.subjectTilhørighet
dc.subjectMedvirkning
dc.subjectBarn
dc.subjectUnge
dc.titleÅ høre til og bli hørtno_NB
dc.typeResearch report
fagarkivet.source.pagenumber13


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record