dc.contributor.author | Maximova-Mentzoni, Tatiana | |
dc.date.accessioned | 2020-08-20T07:24:17Z | |
dc.date.accessioned | 2021-04-30T08:35:56Z | |
dc.date.available | 2020-08-20T07:24:17Z | |
dc.date.available | 2021-04-30T08:35:56Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7609-350-6 | |
dc.identifier.issn | 0807-0865 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12199/6229 | |
dc.description.abstract | Hvordan effektivisere tidsbruken for UF-ansatte i universitets- og høgskolesektoren? Vårt svar er å profesjonalisere forvaltning av arbeidstidsordningen som ledelses- og styringsverktøy. Dette handler om å definere nærmere hva arbeidstidsordningen er og forene både ledelse og ansatte i undervisnings- og forskningsstillinger (UF-ansatte) om dens prinsipper. Dette handler om å utjevne forskjeller i implementering av arbeidstidsordningen i ulike studiemiljøer, avdelinger og institutter. Dette handler om å styrke oppfølging av tidsbruken. Disse og andre anbefalinger gis i en ny AFI-rapport som evaluerer arbeidstidsordningen for UF-ansatte ved Høgskolen i Lillehammer. Basert på et case av Høgskolen i Lillehammer, en høgskole som skårer høyest både på produksjon av undervisningspoeng og vitenskapelig produksjon, kartlegger denne rapporten potensial for mer aktiv og bevisst bruk av arbeidstidsordningen som ledelsesverktøy | no_NB |
dc.publisher | Oslo: Arbeidsforskningsinstituttet ved HiOA | |
dc.relation.ispartofseries | AFI Rapport 2014:15 | |
dc.subject | Evaluering | |
dc.subject | Arbeidstidsordninger | |
dc.subject | Tidsbruk | |
dc.subject | Høgskolesektoren | |
dc.subject | Effektivitet | |
dc.subject | Publtoppsak | |
dc.title | Evaluering av arbeidstidsordningen | no_NB |
dc.type | Report | |
fagarkivet.source.pagenumber | 45 | |