Show simple item record

dc.contributor.authorMaximova-Mentzoni, Tatiana
dc.date.accessioned2020-08-20T07:24:17Z
dc.date.accessioned2021-04-30T08:35:56Z
dc.date.available2020-08-20T07:24:17Z
dc.date.available2021-04-30T08:35:56Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.isbn978-82-7609-350-6
dc.identifier.issn0807-0865
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/6229
dc.description.abstractHvordan effektivisere tidsbruken for UF-ansatte i universitets- og høgskolesektoren? Vårt svar er å profesjonalisere forvaltning av arbeidstidsordningen som ledelses- og styrings­verktøy. Dette handler om å definere nærmere hva arbeidstidsordningen er og forene både ledelse og ansatte i undervisnings- og forskningsstillinger (UF-ansatte) om dens prinsipper. Dette handler om å utjevne forskjeller i implementering av arbeidstidsordningen i ulike studiemiljøer, avdelinger og institutter. Dette handler om å styrke oppfølging av tidsbruken. Disse og andre anbefalinger gis i en ny AFI-rapport som evaluerer arbeidstids­ordningen for UF-ansatte ved Høgskolen i Lillehammer. Basert på et case av Høgskolen i Lillehammer, en høgskole som skårer høyest både på pro­duksjon av undervisningspoeng og vitenskapelig produksjon, kartlegger denne rapporten potensial for mer aktiv og bevisst bruk av arbeidstidsordningen som ledelsesverktøyno_NB
dc.publisherOslo: Arbeidsforskningsinstituttet ved HiOA
dc.relation.ispartofseriesAFI Rapport 2014:15
dc.subjectEvaluering
dc.subjectArbeidstidsordninger
dc.subjectTidsbruk
dc.subjectHøgskolesektoren
dc.subjectEffektivitet
dc.subjectPubltoppsak
dc.titleEvaluering av arbeidstidsordningenno_NB
dc.typeReport
fagarkivet.source.pagenumber45


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record