Show simple item record

dc.contributor.authorTangeland, Torvald
dc.date.accessioned2020-08-17T13:04:36Z
dc.date.accessioned2021-04-29T12:54:58Z
dc.date.available2020-08-17T13:04:36Z
dc.date.available2021-04-29T12:54:58Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/6067
dc.description.abstractDet er et politiskmål om at innen 2023 skal minst 8 prosent av transporten foregå på sykkel på nasjonalt nivå. I byene er målsettingen at denne andelen skal ligge på mellom 10 og 20 prosent. I 2009 ble 4 prosent av den totale transporten foretatt med sykkel. I denne undersøkelsen har oppslutningen om seks ulike tiltak for å stimulere flere til å sykle til jobben, blitt målt. Studien tyder på at tiltak som er med på å effektivisere transporten med sykkel hadde størst oppslutning. Et stort flertall mente at bygging av sykkelveier langs innfartsårene til byene ville bidra til at flere ville sykle til jobben. Størst oppslutning om dette tiltaket ble funnet blant yngre menn som var studenter og hadde en lav inntekt. Flertallet av de som hadde barn oppga at barna deres benyttet seg av sykkel i forbindelse med transport til og fra skole og eller fritidsaktiviteter. Den vanligste måten å komme seg til fritidsaktiviteter blant dem som ikke syklet var å bli kjørt. Tilknyttede prosjekter SIFO-surveyno_NB
dc.publisherOslo, SIFO
dc.relation.ispartofseriesProsjektnotat 8-2012
dc.subjectSIFO, PublikasjonSIFO, RapporterSIFO
dc.titleBruk av sykkelno_NB
dc.typeNotat
fagarkivet.author.linkhttps://www.oslomet.no/om/ansatt/torval/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record