Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBrusdal, Ragnhild
dc.date.accessioned2020-08-17T13:04:19Z
dc.date.accessioned2021-04-29T12:54:50Z
dc.date.available2020-08-17T13:04:19Z
dc.date.available2021-04-29T12:54:50Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/6004
dc.description.abstractNummer: 7-2004 Notatet tar opp ulike sider ved barn og unges oppvekst, både ulike sider av kommersialiseringen, slik som at barn og unge har blitt målgruppe, kjøpepress, men også hvordan foreldre forholder seg til den kommersielle oppveksten. Kommersialiseringen betyr at oppveksten har fått en prislapp, og notatet ser nærmere på dette i et levekårsperspektiv og ser på hvilke konsekvenser dette har for barn som vokser opp i familier med dårlig økonomi. Ulike konsekvenser, strategier og tilpasninger hos barn og unge blir diskutert. Et viktig skille trekkes mellom forbruk som er relatert til her og nå, og forbruk som er rettet mot fremtiden. Tilknyttede prosjekter Barn og ungeno_NB
dc.publisherOslo, SIFO
dc.relation.ispartofseriesProsjektnotat 7-2004
dc.subjectSIFO, PublikasjonSIFO, RapporterSIFO
dc.titleKommersiell oppvekst - noen tanker omkring kommersialiseringen og dens konsekvenserno_NB
dc.typeNotat


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel