Show simple item record

dc.contributor.authorLavik, Randi
dc.contributor.authorBrusdal, Ragnhild
dc.date.accessioned2020-08-17T13:03:57Z
dc.date.accessioned2021-04-29T12:55:22Z
dc.date.available2020-08-17T13:03:57Z
dc.date.available2021-04-29T12:55:22Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5943
dc.description.abstractSIFO har snakket med 8 relevante aktører fra kundesentre som har kommersielle aktører som oppdragsgivere og aktører for veldedige organisasjoner som ringer til privatpersoner. Stort sett er de fornøyd med markedsføringsloven som de mener har bidratt til å gjøre bransjen mer seriøs. De er også fornøyd med skriftlig aksept via SMS, noe som har spart bransjen som har kommersielle aktører som kunde for atskillelige problemer. De ønsker sterkt at den useriøse delen av bransjen lukes vekk. De ønsker at bransjen skal bli sertifisert, og de som ikke følger opp får rett og slett ikke lov å ringe. Hvis kunden selv skal oppgi at de ønsker å bli oppringt, er dette «kroken på døren» for dem som har større deler av virksomheten sin knyttet til nysalg. Det vil også virke konkurransehemmende. Reservasjonsregisteret svekker konkurransen og hindrer nykommere å etablere seg i markedet. Tilknyttede prosjekter Evaluering telefonsalgno_NB
dc.publisherOslo, SIFO
dc.relation.ispartofseriesProsjektnotat 3-2014
dc.subjectSIFO, PublikasjonSIFO, RapporterSIFO
dc.titleKundesentre og “inhouse”no_NB
dc.typeNotat


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record