Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTangeland, Torvald
dc.contributor.authorRoos, Gun
dc.contributor.authorPettersen, Lene
dc.date.accessioned2020-06-21T15:28:41Z
dc.date.accessioned2021-04-29T12:44:01Z
dc.date.available2020-06-21T15:28:41Z
dc.date.available2021-04-29T12:44:01Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5352
dc.description.abstractHvordan kan vi bedre fange opp utfordringer og barrierer som forbrukere med funksjonsnedsettelser opplever, slik at alle norske forbrukere sikres lik tilgang til ulike forbrukermarkeder? For å besvare spørsmålet har vi undersøkt to innganger: (1) Hvorvidt et unikt indikatorsett for disse forbrukergruppene kan gi oss bedre datagrunnlag som kan følges over tid. (2) Hvorvidt oppretting av et eget surveypanel bestående av forbrukere med funksjonsnedsettelser kan gi oss bedre datagrunnlag som kan følges over tid. Konklusjonen i analysen er at ingen av de to inngangsdørene vil være fornuftig å forfølge. Isteden foreslår vi alle norske forbrukere skal være tilstede i det samme datautvalget, og at det ikke lages spesialpaneler bestående av forbrukere med funksjonshemminger. Forbrukergrupper med ulike funksjonsnedsettelser bør løftes inn i eksisterende landsomfattende undersøkelser. Analysen er finansiert av Deltasenteret og ble gjennomført i perioden fra høsten 2016 til januar 2017.no_NB
dc.publisherOslo: Forbruksforskningsinstituttet SIFO
dc.relation.ispartofseriesOppdragsrapport nr. 1-2017
dc.subjectSIFO, PublikasjonSIFO, RapporterSIFO
dc.titleLikt for alle?no_NB
dc.typeReport
fagarkivet.source.pagenumber32.0


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel