Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorDarbandi, Chimen
dc.date.accessioned2020-06-21T15:27:10Z
dc.date.accessioned2021-04-29T12:43:17Z
dc.date.available2020-06-21T15:27:10Z
dc.date.available2021-04-29T12:43:17Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.isbn978-82-7063-438-5
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5273
dc.description.abstractDenne rapporten handler om 12-13 åringers forhold til spilling og sosiale medier i hverdagen, og er basert på forfatterens masteroppgave i sosialantropologi ved Universitet i Oslo som ble ferdigstilt våren 2011. Mastergraden er en del av forskningsprosjektet Gendering ICT in everyday life. A comparative study of practices in family and extra-family contexts. Prosjektet ledes av SIFO, ved Forsker I Jo Helle-Valle, men er et nordisk samarbeid med en svensk partner – The Linnaeus Centre for Research on Learning, Interaction and Mediated Communication in Contemporary Society (LinCS), Universitetet i Gøteborg, ledet av Professor Jonas Linderoth – og en dansk partner Centre for Marketing Communication, Copenhagen Business School (CBS), ledet av Professor Birgitte Tufte. Fokuset i denne rapporten ligger på bruken av IKT hos 7. klassinger på en skolen i Oslo Øst. De samlede dataene som blir presentert i denne rapporten er resultatet av en feltarbeidsperiode på fem og en halv måned. Ved å se på informantens samhandling på blogg og på Facebook, og deres samhandling rundt spilling argumenteres det for at blogging kan bli sett på som feminin praksis, spilling som maskulin praksis, mens Facebook er et forum der guttene og jentene har overlappende praksiser. Analysen i denne rapporten viser også at den kjønnede identiteten hos målgruppen er kontekstavhengig og at en person kan vise fram forskjellige sider ved seg selv i ulike kommunikative kontekster. Tilknyttede prosjekter Gendering ICT in everyday life (NOS)no_NB
dc.publisherOslo, SIFO
dc.relation.ispartofseriesFagrapport 2-2012
dc.subjectSIFO, PublikasjonSIFO, RapporterSIFO
dc.titleDigitale medier, identitet og kjønnno_NB
dc.typeReport


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel