Show simple item record

dc.contributor.authorGundersen, Tonje
dc.contributor.authorSeeberg, Marie Louise
dc.date.accessioned2020-06-21T13:40:24Z
dc.date.accessioned2021-04-30T08:12:00Z
dc.date.available2020-06-21T13:40:24Z
dc.date.available2021-04-30T08:12:00Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.isbn978-82-7894-663-3
dc.identifier.issn1890-6435
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/5215
dc.description.abstractHer gis en oversikt over norsk forskning, tilsyn og utredninger fra 2010–2017 med vekt på informasjon om og samordning av tjenester for barn og unge med funksjonsnedsettelser og deres familier i overgangene fra barnehage til skole og arbeid. Det er skrevet en god del om erfaringer med overganger, særlig fra barnehage til skole fra et foreldreståsted. Bøker, veiledere og hefter gir konkrete råd om hva som skal til for å få til gode overganger. Det samme gjelder habiliteringsfeltet. Generelt vektlegges betydningen av å involvere barn og foreldre og alle relevante fagpersoner i overgangsprosessen som må starte tidlig og tilpasses individuelt. Idealene og realitetene spriker imidlertid, og det mangler forskning om hvor og hvorfor informasjon og samhandling ikke følges opp som anbefalt.no_NB
dc.publisherOslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA
dc.relation.ispartofseriesNOVA Notat 4/18
dc.subjectNOVA
dc.subjectFunksjonshemming
dc.subjectHelse
dc.subjectBarn og barnevern
dc.subjectUngdom
dc.titleSamordning av tjenester for barn, ungdom og unge voksne med nedsatt funksjonsevne. Kunnskapssammenstilling (2010–2017)no_NB
dc.typeNotat
fagarkivet.source.pagenumber91


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record