Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNordahl, Thomas
dc.date.accessioned2020-06-21T13:33:22Z
dc.date.accessioned2021-04-30T07:31:44Z
dc.date.available2020-06-21T13:33:22Z
dc.date.available2021-04-30T07:31:44Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.isbn82-7894-165-3
dc.identifier.issn0808-5013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/4876
dc.description.abstractRapporten omhandler samarbeidet mellom hjem og skole, og er utarbeidet innenfor evalueringen av Reform 97. Undersøkelsen bygger både på kvantitative og kvalitetive data der skoleledere, lærere og foreldre har vært informanter. Samarbeidet mellom hjem og skole kan karakteriseres som relativt tilfeldig og bærer preg av mye informasjon fra lærere til foreldre og lite reell dialog og medbestemmelse. Skolen og lærerne ser ut til å ha relativt mye makt i samarbeidet, mens en del foreldre opplever avmakt. Foreldre til barn som klarer seg bra, har ofte relativt positive erfaringer fra samarbeidet, mens foreldre til barn med problemer i skolen har mange negative erfaringer. I rapporten søker forfatteren å gi en forståelse av hvorfor både lærere og foreldre har ulike erfaringer fra samarbeidet, han presenterer også noen forslag for hvordan samarbeidet mellom hjem og skole kan videreutvikles.no_NB
dc.publisherOslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA
dc.relation.ispartofseriesNOVA Rapport 13/03
dc.subjectNOVA
dc.subjectSkole
dc.subjectFamilie
dc.subjectBarn og barnevern
dc.subjectUngdom
dc.titleMakt og avmakt i samarbeidet mellom hjem og skole.no_NB
dc.typeReport
fagarkivet.source.pagenumber141


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel