Show simple item record

dc.contributor.authorJacobsen, Eivind
dc.contributor.authorBorgen, Svein Ole
dc.contributor.authorHeidenstrøm, Nina
dc.date.accessioned2020-06-09T15:21:44Z
dc.date.accessioned2021-04-29T14:21:04Z
dc.date.available2020-06-09T15:21:44Z
dc.date.available2021-04-29T14:21:04Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/3672
dc.description.abstractRapporten er en undersøkelse av merkemangfoldet i dagligvarehandelen, med utgangspunkt i den pågående offentlige debatten om “merkejungelen” som et kaos av symboler, bilder, logoer og tekst. Vi ønsker å vite hvordan forbrukeren opplever og ikke minst håndterer denne påståtte jungelen. Det empiriske materialet består av en markedskartlegging, to fokusgrupper og en websurvey utført høsten 2010. Resultatene viser at forbrukere er enige i at merkeordningene kan fremstå som en jungel, men samtidig utarbeides strategier for å håndtere mangfoldet. Vi finner også at gjenkjennelses- og kunnskapsnivået er svært varierende. Det er de offentlige ordningene som kommer best ut. Forbrukerne etterlyser mer informasjon om merkene i butikkene og på produktene. Tilknyttede prosjekter noneno_NB
dc.publisherOslo, SIFO
dc.relation.ispartofseriesOppdragsrapport 2-2011
dc.subjectSIFO, PublikasjonSIFO, RapporterSIFO
dc.titleSeleksjon og ignoreringno_NB
dc.typeReport
fagarkivet.author.linkhttps://www.oslomet.no/om/ansatt/eivjac/
fagarkivet.author.linkhttps://www.oslomet.no/om/ansatt/ninah/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record